Rage 2
0

Dupa cativa ani buni de la primul Rage, am avut ocazia sa joc Rage 2, care din punctul meu de vedere a luat o cale complet diferita fata de primul titlu. Un prim lucru care iese in evidenta este paleta stridenta de culori folosita, care in acelasi timp pentru mine a fost si o parte deranjanta.

In ceea ce priveste povestea, jucatorii preiau controlul lui Walker (ce poate fi femeie sau barbat in functie de alegerea jucatorilor). Jocul incepe cu Walker punandu-si armura unui Ranger cazut la datorie, urmand ca in viitor sa ajunga cel mai puternic soldat care lupta impotriva unei forte numite Authority. Pentru a deveni acest soldat puternic, jucatorii trebuie sa calatoreasca pe o harta open world relativ mica, in cautarea unor obiecte numite Arks (niste camere tehnologizate uriase) ce va ofera abilitati noi si arme, iar ca tot veni vorba de ele, armele pe care le puteti folosi sunt doar cele pe care le primiti intrand in camerele mentionate anterior. Dupa ce am terminat intro-ul, am avut ca misiuni sa vizitez anumite personaje care va vor ajuta impotriva actiunii Authority. Dupa ce veti termina aceste favoruri jocul practic se termina, desi pare ca este doar prologul. Jocul are o durata relativ mica de 10 ore, asta daca va tineti doar de poveste, insa nu veti putea avansa in poveste fara sa explorati harta pentru a primi abilitatile si armele necesare acestei calatorii.

Jocul nu are niciun nivel traditional, iar numarul misiunilor este dezamagitor de mic pentru un open-world. Fiecare misiune suna cam la fel: du-te cu masina pana intr-un loc, omoara inamicii de acolo si colectioneaza ce este de colectionat. Cu toate ca m-a dezamagit pe alocuri aceasta monotonie pot spune ca jocul este distractiv, si chiar daca trebuie sa mergeti mult cu masina de la o misiune la alta, pe drum puteti da de cateva activitati interesante. Una dintre cele mai comune si cea mai distractiva este lupta cu convoaiele, desigur, devine din ce in ce mai usor dupa ce va veti face niste upgrade-uri la masina. In ceea ce priveste upgrade-urile, acestea se impart pe cateva categorii, fiind clasificate in functie de personajele pe care le ajutati in joc.

Combat-ul este simplu dar in acelasi timp foarte bine construit, avand atatea abilitati la dispozitie, iar combinandu-le pot iesi niste combo-uri fatale, cu care puteti elibera o zona de inamici in cateva clipe. In schimb, daca vreti sa abordati o lupta cu un numar mare de inamici fara sa va folositi abilitatile, nu se va termina prea bine deoarece anumiti inamici au o armura foarte groasa, si va spun din propria experienta ca am terminat un cartus fara sa clipesc, si inamicul era tot in viata. Legat de combat, luptele cu bosii mi s-au parut foarte usoare, chiar si lupta cu boss-ul final, mai greu a fost sa ma lupt cu un Sentry, un fel de tureta de supraveghere statica.

Un alt lucru ce m-a enervat de cateva ori pe parcursul jocului a fost auto saving-ul pe care nici pana in ziua de azi nu l-am inteles, Imi faceam niste upgrade-uri, ajungeam dupa ceva timp sa ma bat cu inamici, daca muream, realizam ca acele upgrade-uri nu mai erau achizionate si trebuia iar sa le cumpar.

Pe langa misiunile principale, cele secundare si alte cateva activitati, mai aducem aminte de cursele de masini. Eu nu am fost niciodata un fan al jocurilor de curse de masini, si nici acest titlu nu face exceptie de la acest lucru. Mi s-a parut foarte greu de controlat masina, iar de cateva ori, desi am iesit pe locul 1, la finalul cursei am observat ca jocul ma punea pe locul 2, posibil ca acesta sa fi fost un bug, nu sunt sigur, dar este foarte frustrant deoarece trebuie reluata cursa.

Pe langa aceste aspecte negative, pot spune ca jocul este foarte bun prin multe alte aspecte mult mai importante, peisajele post apocaliptice sunt fabuloase, o atmosfera veridica ce te plaseaza chiar in actiunea jocului. Povestea este foarte interesanta, avand si anumite situatii comice. Dupa cum am spus in inceputul acestui review, paleta de culori este mai dezvoltata decat in primul titlu din serie, insa culorile alese nu mi se par a fi deloc inspirate, paleta de culori bazandu-se foarte mult pe roz, ceea ce a fost deranjant pentru mine, dar si pentru atmosfera post-apocaliptica a jocului.

Rage 2 este un shooter unic, diferit de ceea ce este pe piata, si chiar daca pe alocuri l-am asemuit cu Mad Max sau chiar DOOM, jocul are unele aspecte particulare si chiar daca are anumite minusuri, puteti face abstactie de ele, deoarece sunt atat de multe aspecte placute, de la atmosfera, la story, combat si multe alte lucruri pe care va las sa le descoperiti singuri.

⦁ Story foarte bun

⦁ Diversitatea si multitudinea abilitatilor

⦁ Atmosfera veridica