Review-uri GameXP
Now Reading
Far Cry: New Dawn
0

Far Cry: New Dawn, sau Far Cry 5.5, cum imi place mie sa-l numesc, a venit la timp pentru a-mi face incalzirea pentru shooter-ele ce urmeaza a se lansa in aceasta primavara. Cu un setting semi post-apocaliptic si cu doua surori in roluri de antagoniste, mi-am pus arma din nou la cingatoare si am purces prin cel mai colorat titlu al seriei, unde cateva bombe atomice par sa aiba cel mai neasteptat efect asupra naturii, atat a planetei, cat si a celei umane, si anume, au explodat intr-un roz atat de aprins ca si acum ma dor ochii.

Desi mediul inconjurator atat de colorat, pare sa ne induca un peisaj cald, plin de pace si armonie, lucrurile nu sunt deloc roze in Hope County. Si asta pentru ca oamenii au inceput sa iasa din nou la suprafata, satui dupa saptesprezece ani petrecuti prin buncare si alte ascunzisuri sub pamant, dorind sa-si continue viata. Cum resursele sunt destul de greu de obtinut, a mai fost un singur pas pana ce natura umana si-a reluat cursul de a dori sa domine si sa distruga. Astfel, au luat nastere cele doua fete vesele, usor enervante, si gemene pe deasupra, Mickey si Lou. Din pacate, cele doua consider ca nu se ridica nici macar la nivelul genunchilor lui Joseph Seed, atat ca personalitate cat si ca teroarea pe care o lasa in urma. In fiecare titlu mare al seriei, am simtit teroarea antagonistilor apasatoare, inducand mereu un sentiment de sufocare, fara a vedea cu adevarat o scapare din clestii lor. In New Dawn, lucrurile nu par deloc la fel de sumbre, iar spaima de inamici s-a transformat in floricele pe campii. Literalmente.

Producatorii au tinut sa implementeze cateva elemente foarte usoare de RPG, iar rezultatul este o salata pe care nu stiu daca sa o recomand celor care tin dieta sau shaormeristilor. Fiecare glont care-si atinge tinta, in afara de sange scoate la iveala cifre ca intr-un RPG veritabil, numai ca acestea nu ma ajuta in niciun fel. Bara de viata este oricand bine venita, chiar si in shooter-e, unde inamicii au nevoie de mai multe lovituri pentru a fi doborati, dar atata timp cat restul cifrelor sunt ascunse, totul devine inutil.

Dupa un intro scriptat, va veti trezi intr-o baza/hub, unde o mica comunitate de oameni incearca sa supravietuiasca vremurilor post-apocaliptice, surorilor, si floricelelor de pe campii (am mai zis odata?). Aceasta baza poate fi upgradata pe mai multe planuri, astfel putand sa deveniti un pic mai eficienti. O baza upgradata va lasa sa craft-uiti arme mai puternice, companionii sa fie un pic mai puternici, sa carati mai multe medi-kit-uri, s.a.m.d. Aici mai adaugam si perk-urile ce pot fi deblocate cu ajutorul unor puncte pe care le castigati daca faceti anumite actiuni de mai multe ori, numite challenge-uri, exact ca in Far Cry 5. Si cu asta v-am explicat tot ce tine de latura “RPG” a jocului.

Mi se pare cel putin ciudata implementarea acestor mecanici de cei de Ubisoft, mai ales pentru faptul ca Far Cry: New Dawn este destul de scurt. Daca va tineti doar de story missions, il veti termina in maxim zece ore. Continutul gros il veti intalni in activitatile extra care sunt intr-adevar mancatoare de timp. Daca am retinut bine, sunt vreo treizeci de outpost-uri care trebuie rezolvate in clasicul stil Far Cry, apoi avem “treasure hunt”-urile care mi s-au parut foarte distractive. Singurele momente in care titlul de fata mi-a pus catusi de putin mintea la contributie. Expreditions este un nou mod ce debuteaza in New Dawn si sper sa continue si in titlurile urmatoare. In aceste misiuni secundare, va veti duce in diverse locatii, afara din harta principala (care apropo, este reciclata din Far Cry 5), si veti vizita diverse regiuni unde de regula trebuie sa recuperati un pachet. Foarte distractive.

Daca va era frica, trebuie sa va spun ca nu veti scapa de grinding nici in New Dawn. Chiar si in misiunile principale veti intalni obiective ce rezuma totul la grind. Poate uneori mascat, dar in continuare le consider misiuni lipsite de inspiratie. Ca sa dau un exemplu concret, nu departe de inceput, veti primi o misiune in care trebuie sa upgradati trei sectiuni ale hub-ului. Pentru asta, va trebui sa procurati resursa necesara care poate fi gasita in trei moduri. Eliberati outpost-uri, vanati supply drops din cer (foarte ineficient) sau, vanati transporturi pe drumuri (foarte enervant – pentru mine cel putin).

In alta ordine de idei, companionii se intorc si in Far Cry New Dawn, care mai de care mai util. Este adevarat ca va pot usura munca in multe situatii, dar daca vreti un challenge mai mare, ii puteti evita. Iar daca doriti sa parcurgeti campania alaturi de un prieten, acest lucru este posibil. Tot jocul poate fi jucat in co-op, mod pe care vi-l recomand, pentru ca asa distractia poate atinge nivelul maxim admis de New Dawn.

Cum am spus si in deschidere, Far Cry New Dawn vine ca un aperitiv pentru ce urmeaza in aceasta primavara. Nu este cel mai bun din serie, nici pe departe, dar ofera cateva ore de distractie, mai ales daca il jucati in co-op. Povestea este mai degraba un context, foarte usor de urmarit, fara sare si piper, iar rozul post-apocaliptic este in floare. Toate ingredientele pentru a fi jucat seara cate o ora inainte de culcare, intr-o stare semi adormita.

PRO

- Cel mai roz univers post-apocaliptic

- Hub-ul ofera o motivatie in plus de a juca

- Misiunile de tip Treasure Hunt

- Expeditiile

CONTRA

- Grinding

- Cateva misiuni plictisitoare

- Mult continut de umplutura, campanie principala prea scurta

Rating
Our Rating
User Rating
Rate Here
Gameplay
8.3
Grafica
7.7
Sunet
7.5
Storyline
6.2
Atmosfera
6.5
Rejucabilitate
6.8
Durata de joc
6.6
Optimizare
7.2
PE SCURT

Far Cry New Dawn prezinta cel mai vesel univers post-apocaliptic pe care l-am intalnit, dar ramane in continuare un shooter demn de luat in seama. Se foloseste de aceleasi mecanici care au consacrat seria, iar pentru fani sunt sigur ca este binevenit.

7.1
Our Rating
User Rating
You have rated this
About The Author
Razvan Rizea

Leave a Response

Gameplay
Grafica
Sunet
Storyline
Atmosfera
Rejucabilitate
Durata de joc
Optimizare