Review-uri GameXP
Articol curent
DriveClub GameXP Review
3

Ce ar fi o generatie de console fara jocuri cu si despre masini? Indiferent de varietatea de titluri ce apar ori pe console, ori pe PC, trebuie sa existe neaparat printre acestea si jocurile de sport. Insa parca niciun sport nu pare la fel de atractiv ca cel de curse (bineinteles, excludem fotbalul, ca acolo vorbim de o alta liga). Cand au fost dezvaluite noile console, cu precadere PS4 si Xbox One, fiecare companie s-a grabit sa se laude cu cel putin un titlu din categoria Car Racing. Daca Microsoft a promis si a livrat; si aici ma refer la Forza Horizon 2 care este un joc foarte bun, Sony a ramas datoare, prelungind asteptarea pentru al sau DriveClub.

Anuntat initial ca fiind disponibil inca de la lansarea PS4 si oferit gratuit pentru abonatii PS Plus, cei de la Evolution au amanat titlul pentru un intreg an de zile. Dupa diverse comentarii lumea a acceptat situatia si a zis ca totul merge inspre mai bine, producatorii avand timp suficient pentru a finisa jocul si a-l livra intr-o stare impecabila. Din pacate, pentru toata lumea, Driveclub a intampinat cele mai multe si mari probleme la lansarea vreunui joc ce se bazeaza pe componenta online.

Motivul care a dus la intarzierea acestui review a fost acela ca am dorit sa asteptam ca lucrurile sa intre in normal si sa putem testa toate componentele jocului. Insa cum nimeni nu poate astepta pana la nesfarsit, iar cei de la Evolution par total dezorientati, am decis totusi sa scriem despre ce am putut testa.

In primul rand, DriveClub are trei moduri de joc principale: Tour (campania Single Player), Single Event si Multiplayer (teoretic). Sa le luam pe rand:

Campania Single Player, care a fost ocrotita de orice tentativa de storyline inutil intr-un asemnea joc, este impartita in cinci etape: Rookie, Amateur, Semi-Pro, Pro si Legend. Aceste etape sunt practic praguri de dificultate ce pot fi accesate cu ajutorul stelutelor pe care le castigam indeplinind diferite obiective in circuitele deja disponibile. Aici putem preciza printre altele, sa terminam in primii trei, sa terminam cursa intr-un anume timp, etc. De mentionat ca jocul este greu, chiar si pe prima dificultate unde e nevoie de concentrare pentru a termina cursele invingator.

Single Event te lasa sa joci orice vrei, unde vrei cu oricare din masinile deblocate. Aici avem trei moduri de joc: Race, Time Trial si Drift. Apoi (teoretic; din nou) se pot crea diferite challenge-uri pentru alti user-i. Nu am incercat, nu am fost lasat. De mentionat ca in Single Event este singurul loc unde putem ajusta dificultatea oponentilor, succesiunea noapte/zi sau conditiile meteorologice (care deasemenea nu erau deblocate de producatori la vremea scrierii acestui review).

Multiplayer-ul (bineinteles, in teorie), dupa cum se banuieste, te pune sa concurezi cu alti nefericiti care au cumparat jocul si isi doresc sa aceeseze aceasta componenta. Din ce am reusit sa testez, am fost pus impreuna cu alti 11 pe un circuit unde era fiecare pentru el, sau toti eram impartiti in doua echipe, unde la sfarsit erai castigator daca echipa ta era la randul ei castigatoare. Mai multe nu stiu, nu am putut testa.

Acum sa si laudam jocul, pentru ca, in ciuda neajunsurilor, are multe plusuri. In primul rand, peisajele si circuitele sunt intr-un mare fel. Avem cinci tari pe unde ne putem da cu masina, si anume Canada, Norvegia, India, Chile si Scotia. Fiecare tara a fost foarte atent desenata de producatori, DriveClub oferindu-ti sentimentul ca esti cu adevarat in tara respectiva. Fiecare tara ofera cinci trasee cu diferite variatiuni, in total avand undeva pe la cincizeci de track-uri.

La capitolul masini jocul sta binisor. Nu are atat de multe modele ca mai marii Forza Horizon sau Gran Turismo, insa alea care sunt, arata exceptional. Cele cincizeci de masini sunt impartite si ele in cinci categorii, in ordine: Hot Hatch, Sports, Performance, Super si Hyper, fiecare clasa oferind masini din ce in ce mai puternice. Daca la inceput esti fortat sa joci cu masini precum Volkswagen Golf GTI sau Audi A1 Quatro, lucrurile se schimba odata de cresti in nivel si deblochezi masinile de nivel superior. Sentimentul de viteza si adrenalina este cu adevarat prezent cand reusesti sa pui mana pe McLaren P1 sau Gumpert Apollo Enraged. Masinile nu pot fi tunate, fiecare avand proprietati fixe: Acceleration, Top Speed, Handling si Drifting. Daca nu pot fi tunate, atunci pot fi customizate la exterior. Cu fiecare crestere in nivel sunt deblocate diferite Paint Jobs ce pot fi aplicate pe masini.

Pana acum am tot adus vorba de crestere in nivel, dar nu am zis nimic despre acest sistem. Sa-l detaliem. Fiecare cursa, fie ea single player sau multiplayer aduce puncte de Fame. Acestea, pe sistem pur RPG, se aduna si la un anumit numar se face level up. Odata ce crestem in nivel se deblocheaza masini si Paint Jobs. Dar asta nu e tot. Jocul se numeste DriveClub cu un scop. Unele lucruri se pot debloca numai daca faceti parte dintr-un club care la randul sau primeste puncte de Fame si creste in nivel. Din cauza problemelor tehnice, nu am reusit sa fac mare lucru in club, mai mult decat sa particip impreuna cu un coleg intr-un event. Deci cate s-or putea face pe acolo, ramane sa descoperiti singuri cand jocul o fi functional.

Acest gen de jocuri are un public foarte numeros si fanatic. Este mare pacat, ca cei de la Evolution au reusit contraperformanta de a livra un joc perfect nefunctional in punctele sale presupuse puternice, si mai ales, ca la trei saptamani de la lansare s-a facut un progres mult prea mic in acest sens. Din pacate cei de la Sony raman datori fanilor, mai ales ca au avut de unde invata, tinand cont de lansarile la fel de esuate gen Diablo 3 sau Sim City.

DriveClub nu abunda in continut, insa are acel ceva care atrage. Daca jocul ar fi fost functional la lansare, cred ca s-ar fi bucurat de un succes mai mare. Combinatia de Simulator Auto cu Arcade incearca sa multumeasca ambele tabere si cred ca in conditii normale ar fi reusit.

PRO

Peisaje foarte bine realizate

Masini lucrate in detaliu, arata foarte bine, se misca foarte bine

Campania single-player

Dificultate marita

Multe, multe ore de joaca

Controlul masinilor

CONTRA

Multiplayer-ul (daca mai are sens sa precizez)

Severele nefunctionale

A intarziat prea mult si a fost livrat prea putin

Momentan jocul arata ca un demo - fara efecte meteorologice, componenta multiplayer nefunctionala

Nota
Nota Noastra
Nota Useri
Noteaza!
Gameplay
9.6
2.4
Grafica
9.8
Sunet
9.7
9.1
Multiplayer
5.5
0.0
Atmosfera
8.0
Rejucabilitate
8.2
9.0
Optimizare
7.6
6.4
Diversitate Gameplay
7.5
8.1
PE SCURT

DriveClub putea fi mare, poate mai are o sansa, dar cam tarziu.

8.2
Nota Noastra
5.8
Nota Useri
1 rating
Ai adaugat deja nota
Despre Autor
Razvan Rizea
3 Comentarii

Lasa un raspuns

Gameplay
Grafica
Sunet
Multiplayer
Atmosfera
Rejucabilitate
Optimizare
Diversitate Gameplay