Articol curent
Call of Duty: Modern Warfare
0

Single Player

scris de Razvan Rizea

Dupa ce anul trecut seria Call of Duty a facut o pauza in ceea ce priveste campania single player, o data cu noua iteratie, cei de la Infinity Ward au vrut sa demonstreze ca acest mod inca poate sa ne surprinda placut. Am fost in special interesat de titlul din acest an pentru ca Modern Warfare este in primul rand o reimaginare a jocului lansat in 2007 cu subtitlu sinonim, iar apoi, cativa fosti developeri de la Naughty Dog s-au alaturat celor de la Infinity Ward pentru a ne aduce noua campanie single player.

Astfel Capitanul Price isi face din nou aparitia in poveste, alaturi de cateva personaje noi pe care le veti controla pe parcursul celor 6-7 ore impartite in 14 misiuni. Veti juca din perspectiva mai multor personaje printre care Sergentul Kyle Garrick si ofiterul CIA Alex care incearca sa ajute o luptatoare de rezistenta din fictiva tara intitulata Urzikstan.

Surprinzator, campania nu este un carusel de shooting de la un capat la celalalt. Desi, dupa prima jumatate eram gata sa declar un nou esec pentru seria COD, a doua jumatate mi-a schimbat parerea aproape 180 de grade. In ultimele trei ore de campanie am avut parte de cateva misiuni ce aduc mult suflet povestii, reusind sa contureze in detaliu personalitatea catorva personaje si mai ales motivatia lor. Se poate observa de la o posta ca, injectia de staff de la Naughty Dog a dat roade. Din pacate am si cateva obiectii legate de campanie, pe care nu le pot detalia, pentru ca ar insemna sa dau cateva spoiler-e, dar ce pot spune este ca sunt cateva scapari pe care nu le-am putut ignora.

Multi dintre voi probabil ca sunteti dezamagiti de faptul ca anul acesta nu avem parte de modul Zombies. In schimb, cei de la Infinity Ward s-au gandit sa ofere ceva “nou” prin modul Special Ops. Campania principala are o poveste care ajunge intr-un punct final, satisfacator, dar, acest mod duce un pic mai departe “storyline-ul”. Special Ops este compus din misiuni cooperative de pana la patru jucatori. Cat am reusit sa joc pana la ora la care scriu acest articol, misiunile mi-au lasat impresia ca sunt ceva mai grele ca modul Zombies, iar, partea interesanta este ca obiectivele pot fi abordate prin mai multe metode, ceea ce ajuta si la rejucabilitate.

scris de Claudiu Diaconu

Cand vine vorba de jocurile din seria Call of Duty, multiplayerul este locul care primeste cea mai mare atentie din partea jucatorilor, iar de data asta schimbarile pe care titlul de anul acesta le-a primit, m-au facut din ce in ce mai nerabadator sa incerc ceea ce are de oferit. Cateva din schimbarile pe care cei de la Infinity Ward le-au adus, sunt de exemplu time to kill mai lung, diversitatea si complexitatea hartilor, un nou mod de 64 de jucatori, chiar si nivelul avansat de customizare al armelor si multe altele.

Acum ca toata actiunea se intampla la sol, fara sarituri si miscari prin aer, tempo-ul jocului este mai lent, lucru ce face ca un stil de joc precum cel metodic, sa fie mult mai rewarding fata de vechiul stil, run and gun. Cateva modificari care defavorizeaza acest stil agresiv de joc sunt printre altele, faptul ca acum miscarea de a duce arma la ochi a devenit un proces mai lent, iar miscarile precum slide si sprint sunt destul de greoaie. Desi, un stil de joc agresiv nu este cel mai eficient, poate chiar in defavoarea jucatorului, o mare problema a inceput sa isi faca simtita prezenta, chiar destul de proeminent, si anume campatul. Pe anumite harti precum “Euphrates Bridge”, acest stil de joc este predominant, din cauza faptului ca poti acapara puncte cheie foarte usor prin campat. Aceasta strategie a adversarilor mi-a creat un oarecare sentiment de frustare la inceput, care, incet, incet s-a dus, pe masura ce am invatat hartile si am descoperit ca trebuie sa ma bazez mai mult pe audio. Pe langa faptul ca este mai eficient sa iti dai seama din ce directie vin adversarii, mai exista si momente in care primesti indicii audio care iti spun in ce zona au fost inamicii depistati.

Dupa succesul ultimului joc din serie unde au reusit sa stranga 100 de oameni pe server intr-un joc de tip battle royale, in Call of Duty: Modern Warfare au introdus modul de joc numit Ground War cu un numar de jucatori de 64. Acesta este destul de asemanator cu cele din seria Battlefield, 32 versus 32 unde fiecare echipa are vehicule de transport, avioane si tancuri. Modul de joc se confrunta cu multiple probleme, pe langa cea mentionata mai sus cu camperii, haosul adevarat se dezlantuie in momentul in care killstreak-urile incep sa apara, iar cei care incearca sa joace dupa obiectiv sunt foarte repede pedepsiti. In cazul in care crezi ca 64 este putin prea aglomerat pentru gustul tau, poti oricand sa incerci modul de 2v2 unde impreuna cu un coechiper si loadout-uri randomizate, va impuscati pentru victorie in mai multe runde pentru a castiga.

Armele se simt unice si usor de invatat, fiecare arma este destul de balansata, iar daca exista un moment in care esti omorat de un adversar si te intrebi de ce te-a omorat asa repede, poti oricand sa ii copiezi loadout-ul la urmatorul deploy pentru a incerca chiar tu respectiva arma. La nivel de customizare, fiecare arma poate fi echipata cu atasamente ce pot imbunatati arma, astfel, ajustand-o in functie de stilul de joc specific tie.

Concluzie

Infinity Ward s-au straduit sa ofere un joc care sa multumeasca pe toata lumea, iar concluzia este ca in mare au reusit. Campania single player are un plus fata de ultimele titluri care au incercat acest lucru, modurile clasice de multiplayer inca sunt disponibile, si aici as putea sa reamintesc Team Deathmatch, Headquarters sau Dominion. Special Ops ofera co-op antrenant, unde maiestria echipei care incearca sa duca misiunile la bun sfarsit este pusa serios la incercare, plus cele doua moduri noi Cyber Attack si Ground War. Viitorul suna bine pentru fani, pentru ca producatorii au anuntat cross-play si update-uri gratuite ce vor veni la anul, iar pe noi nu poate decat sa ne bucure.

- Campanie single player cu putin suflet

- Special Ops

- Cel mai aratos titlu Call of Duty

- Lipseste modul Zombies

Nota
Nota Noastra
Nota Useri
Noteaza!
9.0
9.4
9.2
7.5
8.8
8.0
8.5
9.0
8.5
9.3

Call of Duty Modern Warfare luat ca un intreg ofera aproape tot ce ne dorim de la un astfel de titlu. Singura dezamagire este lipsa modului Zombies care a fost inlocuit de Special Ops. Campania single player a facut un pas inainte, insa mi-as dori si mai mult. Multiplayer-ul este la cel mai inalt nivel ca intotdeauna.

8.7
Nota Noastra
Nota Useri