Call of Duty: Modern Warfare
0

In ultimele zile, am avut ocazia sa joc Call of Duty: Modern Warfare beta. Odata ce intri in joc, iti poti da seama de schimbarile aduse de cei de la Infinity Ward, care isi doresc sa schimbe directia jocului spre una mai slow-paced fata de titlurile precedente. Fapt ce in mare parte le-a iesit, insa, pe alocuri sunt cateva inconsistente in decizii, cum ar fi schimbarea timpului de omorat (time to kill) sau devierea de la clasica schema a hartilor cu doar 3 culoare.

Cand am intrat prima oara in joc, nu am simtit ca intru intr-un joc din seria Call of Duty deoarece totul se simte diferit. Un prim exemplu ar fi faptul ca minimap-ul apare numai cand killstreak-uri precum UAV sunt chemate (acest lucru a fost schimbat, iar acum minimap-ul a fost adaugat in permanenta, insa nu va mai indica de unde trag inamicii). Astfel, a trebuit sa joc foarte defensiv pentru primele dati ca sa ma pot obisnui cu planul general al hartii. Un lucru nou de care m-am bucurat foarte mult sa-l vad prezent este faptul ca acum, cand iti este indicat un inamic pe harta, minimap-ul iti va arata pozitia acestuia: daca este la nivelul tau, deasupra sau dedesubt.

Cei de la Infinity Ward decid sa lase deoparte sistemul de pick 10 pe care l-au avut de la Call of Duty: Black Ops 2 incoace si se intorc la sistemul clasic de customizare al clasei, aducand astfel o nota de nostalgie dar si multe imbunatatiri. Primul lucru care mi-a sarit in ochi cand a venit vorba de sistemul de customizari a fost posibilitatea de a-ti customiza clasa in timpul meciului. In trecut, acest lucru mi-a creat destul de multe probleme, pentru ca nu aveam mereu arma, perk-ul sau atasamentul potrivit hartii respective. O alta aditie care m-a bucurat este modul in care armele sunt customizabile, in asa fel incat fiecare arma poate fi completata cu atasamente si cu perk-uri precum damage-ul provocat de melee sa dea stun mai mult. Un alt lucru ce mi s-a parut interesant este abilitatea de a putea copia echipamentul, armele, atasamentele si perk-urile celui ce te-a omorat.

Cand am inceput sa joc acest beta, am intrat cu gandul ca vor fi destul de multe probleme precum cele de conectivitate (care spre surprinderea mea au fost inexistente). Din pacate, acest beta a avut alte surprize neplacute pe care as dori ca producatorii sa le elimine pana ce va fi lansat produsul final. Un prim exemplu ar fi faptul ca in nenumarate ocazii m-am trezit cu inamici care se spawneaza langa mine sau chiar in spatele meu. In ultimele titluri din seria Call of Duty, timpul de omorat un inamic este destul de mare, insa in Call of Duty: Modern Warfare beta timpul de omorat este destul de mic in sensul in care la cat de usor omoram inamicii ma simteam ca joc meciuri de tip hardcore.

Datorita faptului ca este foarte usor sa omori pe cineva, cateva schimbari au fost facute la arme, si anume faptul ca acum nu o sa mai vezi oameni care alearga cu SMG-ul pe toata harta, deoarece acum damage-ul scade destul de mult cand vine vorba de distanta. Fiecare arma se simte diferit, venind cu plusuri si minusuri destul de notabile. In timpul beta-ului am avut ocazia sa joc pe 4 harti care m-au lasat uimit datorita modului in care s-au prezentat. Hartile sunt: Gun Runner, Grazna Raid, Azhir Cave, Hackney Yard. Iar pentru cei care doresc sa un pic mai multa diversitate, vor avea optiunea de a selecta pentru fiecare harta in parte daca vor sa joace pe timp de noapte sau pe timp de zi.

Call of Duty: Modern Warefare pare promitator, avand multe lucruri de finisat, cu o sumedenie de lucruri de dezvaluit, si de care sunt foarte entuziasmat. Spre exemplu modul de joc Ground War unde pentru prima data vom vedea 32 versus 32 de playeri. Pentru cei care nu ati incercat, va recomand sa-i dati o sansa pentru ca sunt sanse sa va surprinda placut!

Claudiu Diaconu