Articol curent
Ace Combat 7: Skies Unknown
0

Fiecare persoana are slabiciuni si intolerante. Mie personal nu mi-au placut niciodata avioanele, nici in viata reala, nici in jocuri. Astfel, am evitat pe cat am putut sa zbor cu avionul, sau sa incerc jocuri care se axeaza exclusiv pe obiecte zburatoare. Din pacate, nu tot timpul planul de acasa se pupa cu cel din targ, asa ca, am zburat de mai multe ori cu avionul de cat mi-am dorit si am fost nevoit sa joc si cateva titluri ce m-au tinut mai mult prin nori decat cu picioarele pe pamant. Ace Combat 7: Skies Unknown este al 17-lea titlu din serie, daca este sa includem toate platformele posibile, si primul jucat de mine. Articolul de fata il voi scrie din perspectiva unui gamer care are un prim contact cu seria, si sunt convins ca sunteti multi in aceeasi situatie. Desi seria are multi fani, altfel producatorii nu ar fi lansat atat de multe titluri, nu este in mainstream, iar cel mai probabil perspectiva aceasta a necunoscatorului cred ca va este mai utila, decat cea a unui expert.

Situat ca timeline dupa evenimentele din Ace Combat 4: Shattered Skies, Ace Combat 5: The Unsung War si Ace Combat Zero: The Belkan War, Skies Unknown are un storyline in toata regula. Desi mi s-a parut tras de par si plictisitor in multe randuri, firul narativ a avut menirea sa ma relaxeze cate un pic dupa misiunile obositoare. Desi spre final lucrurile devin intense, impresia generala ramane ca se putea mult mai bine. Personajele sunt parca fara suflet, nu reusesc sa transmita mesajul asa cum mi-as fi dorit, iar progresul evenimentelor se petrece in multe cazuri, in timpul misiunilor, cand au loc tot felul de dialoguri, foarte greu de urmarit cand sunteti in febra luptelor.

Tot prin aceste dialoguri, aflati si informatii uneori vitale pentru a intelege ce aveti de facut, ca sa duceti misiunea la bun sfarsit. Din nou, aceeasi problema: foarte greu de urmarit. Pe de alta parte, misiunile sunt variate si iti taie rasuflarea in repetate randuri, lasand foarte putin timp de respiro. Lucru intarit si de decizia destul de idioata, daca pot sa fiu sincer pana la capat, de a nu exista checkpoint-uri. Mi s-a intamplat de mai multe ori, pe final de misiune fiind, sa comit o eroare, ca mai apoi sa fiu nevoit sa reiau ultimele douazeci de minute de la zero. Marturisesc ca am dus campania pe cea mai usoara dificultate, dupa cum probabil si banuiati. Ne fiind obisnuit cu controlul si cu genul de joc, mi-a fost foarte greu sa ma acomodez si sa pilotez avioanele. Mai ales ca trebuia sa fac fel si fel de scamatorii pentru a elimina tintele, sau pentru a pilota prin zone inguste. Cu toate acestea, cele douazeci de misiuni, le-am terminat in aproximativ 17-18 ore, si banuiesc ca cei mai experimentati pot duce la bun sfarsit campania ceva mai repejor.

Pentru a pipera putin lucrurile, cei de la Bandai Namco Studios au implementat si un skill tree destul de interesant. Cu ajutorul acestuia, veti putea debloca noi avioane si upgrade-uri pentru ele, care mai de care mai interesante. O aditie care, personal m-a motivat, dupa fiecare misiune fiind primul meniu pe care-l verificam pentru a incerca sa mai deblochez cate ceva nou. Un sfat important pe care vi-l pot da, este acela sa fi-ti foarte atenti cu aeronava pe care o alegeti sa parcurgeti misiunea in curs. Fiecare avion se piloteaza diferit, unele fiind mai bune pentru atacurile la sol, iar altele pentru cele la inaltime. Uneori aeronava poate face diferenta intre a reusi sau a esua in a indeplini obiectivele.

Din punct de vedere grafic, jocul se prezinta excelent, iar elementul cel mai impresionant este simularea vremii. Aceasta a fost implementata de producatori in asa fel incat sa va incurce, transformand-o practic intr-un inamic in plus de care trebuie sa aveti grija. Bineinteles, si spectacolul vizual este la inaltime. Avioanele sunt foarte realist modelate, iar pilotarea lor poate fi o adevarata placere pentru pasionati. Marturisesc ca spre final ma prinsese si pe mine virusul, si zborul nu-mi mai parea atat de antipatic.

Pe langa campania lunguta, si faptul ca puteti repeta orice misiune doriti ori de cate ori aveti chef, Ace Combat: Skies Unknown vine si cu o componenta multiplayer. Puteti sa va strangeti pana la opt prieteni si sa jucati Battle Royale sau Team Deathmatch in echipe de cate doi, trei sau patru. Partea proasta este ca daca nu aveti prieteni, veti fi nevoiti sa intrati intr-un lobby si sa asteptati destul de mult pana ce veti gasi cativa oponenti. Modul vine cu cateva optiuni de customizare a partidei, unde puteti opta chiar si pentru handicapuri, pentru cei mai experimentati. Incepator fiind, am nimerit intr-un joc cu o ochipa adversa foarte experimentata, iar pentru mine, meciul a devenit rapid foarte frustrant. Nu va pot recomanda sa incercati modul multiplayer daca nu sunteti familiarizati cu acest gen de jocuri sau daca nu aveti cativa prieteni de acelasi nivel.

Ace Combat: Skies Unknown m-a impresionat pe alocuri, poate si pentru ca a fost un gen de joc complet nou pentru mine. Nu am stiut la ce sa ma astept, cu ce poate veni nou de la o misiune la alta pentru a nu ma plictisi, iar per ansamblu mi-a lasat un gust placut. Daca vreau sa incerc alte jocuri de acest gen, in continuare as zice pass, daca ar fi dupa preferinte. Nu este jocul care sa-mi schimbe parerea despre combatul aviatic, dar cu siguranta cei pasionati se vor simti ca acasa. Skies Unknown ofera adrenalina pe paine, lupte la limita si peisaje de vis. Povestea dezamageste, dar din pacate, nu le puteti avea pe toate.

- Gama variata de avioane

- Skill tree-ul

- Peisajele