A Plague Tale: Innocence
0

Recunosc ca titlul de fata, A Plague Tale: Innocence nu a fost nicio secunda pe radarul meu, pana in ziua in care ma trezesc cu un mail ce includea codul de review. Chiar inainte de a primi mailul, deschid site-urile de specialitate pentru a-mi lua portia de stiri, iar ca un facut, primul post pe care-l deschid prezinta un trailer pentru A Plague Tale. Au fost nevoie de doar cateva secunde pentru a stii ca vreau sa incerc jocul, iar, ca o coincidenta, pana sa ma dezmeticesc, ma trezesc cu mailul mentionat. Nu stau pe ganduri prea mult, instalez jocul si incep imediat.

Povestea incepe cu un aer foarte cald, unde Amicia de Rune, impreuna cu tatal ei Robert petrec timp impreuna intr-o padure din apropierea casei. Culorile sunt vii, dialogurile sunt simple, fara a prezenta vreo urma de primejdie. Ma las cuprins de vraja povestii si sunt foarte atent la putinele lucruri care se petrec pe ecran. Insa, dupa cateva evenimente neinsemnate, prologul devine deodata sumbru, iar lucrurile o iau razna destul de repede. Din acest punct al povestioarei voi deveni din ce in ce mai ambigu pentru a va lasa pe voi sa descoperiti cum se petrec lucrurile.

Cu toate ca am fost instant prins de joc, evenimentele din viata reala au facut ca o campanie de poate zece ore, sa o duc la final in nu mai putin de doua saptamani. In schimb, am avut timp sa-l disec pe toate partile, am explorat fiecare coltisor, si aproape am reusit sa fac platina inca din primul playthrough. A Plague Tale, desi este un joc liniar, condus de poveste, te indeamna la explorare, iti doresti sa verifici fiecare coltisor. Motivul? In afara de celebrele colectibles, pe care trebuie sa le cauti daca doresti sa iei toate trofeele, cei de la Asobo Studios au implementat un sistem de upgrade si unul de crafting, amandoua foarte reusite din punct de vedere al gameplay-ului. Pe masura ce avansezi, jocul iti va debloca diverse abilitati cu ajutorul carora vei putea trece mai usor de inamici, iar unele din ele obligatorii pentru a putea rezolva puzzle-urile intalnite pe traseu.

In general, A Plague Tale este un titlu simplu, nu necesita nici dexteritate, nici neuroni pentru a fi parcurs. Este axat mai mult pe relatia dintre personaje si primejdiile in fata carora sunt supuse. Amicia este nevoita sa aiba grija de fratele ei bolnav, dupa ce parintii lor au fost indepartati de inchizitie in prolog. Nivelul emotional la care a reusit sa ma implice titlul de fata este comparabil cu ce am intalnit in The Last of Us. Personajele de cele mai multe ori iau deciziile normale, umane, dat fiind situatiile in care se afla, povestea pana la un punct este credibila. Exagerarea poetica trebuie totusi sa-si gaseasca loc, pentru ca pana la urma avem de-a face cu un joc, iar mecanicile, care sunt foarte bine gandite nu ar fi avut cum sa fie exploatate. De cele mai multe ori sunt mai multe cai de a trece peste obstacole, fie ca vorbim de inamici sau de mediul inconjurator, iar abilitatile ce vor fi deblocate pas cu pas, fac gameplay-ul variat si cel mai important, reuseste sa tina jocul proaspat pana la final. Foarte rar se intampla ca un joc sa reuseasca sa mentina pasul dinamic si sa nu pice intr-o repetitivitate ce plictiseste, dar A Plague Tale din fericire, exceleaza la acest capitol.

Pe langa inchizitia foarte agresiva, eroii trebuie sa aiba grija si la ciuma de sobolani ce a explodat la propriu in Aquitaine, zona rurala din sud-vestul Frantei, unde se petrec si evenimentele jocului de fata. In foarte multe situatii, trebuie rezolvate mini puzzle-uri pentru a putea trece de sobolani, fapt ce diversifica gameplay-ul si-l indeparteaza de clasicul combat pe care-l intalnim la tot pasul in majoritatea jocurilor. Cum am spus mai sus, A Plague Tale te indeamna la explorare, iar de cele mai multe ori, colturile ascunse cu bunataturi se gasesc in spatele covorului de sobolani ce ii inconjoara pe protagonisti. Cu riscul de a relua checkpoint-ul de mai multe ori, m-am hazardat de fiecare data cand am avut ocazia, iar in cele mai multe situatii curiozitatea mi-a fost rasplatita.

Desi A Plague Tale nu se vrea a fi un AAA, se prezinta foarte bine atat din punct de vedere tehnic, cat si din cel vizual. Bug-uri prea putine pentru a putea fi luate in calcul, iar grafica reuseste sa creeze imersiunea necesara intre jucator si evenimentele de pe ecran. Cutscene-urile sunt facute cu mare atentie si sunt suficient de multe pentru a tine povestea in priza, dar nu suficient de lungi cat sa plictiseasca. Animatiile sunt surprinzator de bine realizate, atat in filmulete, cat si in gameplay.

A Plague Tale: Innocence spune o poveste emotionanta invelita intr-un gameplay pe cat de simplu, pe atat de variat si interesant. Desi cele saptesprezece capitole sunt liniare si mai mult, tind sa te tina de mana, exista o gramada de coltisoare numai bune de explorat, iar crafting-ul pune un toping pe un tort si asa foarte bun. Mi-as fi dorit ca jocul sa ofere mai multa libertate de miscare, iar puzzle-urile sa fie mai complexe. Avand in vedere ca majoritatea momentelor necesita o abordare stealth, titlul mi-a adus aminte de mai vechile si celebre jocuri Thief. Desi A Plague Tale a avut la dispozitie toate ingredientele, i-a fost teama de a fi mai indraznet si sa duca gameplay-ul spre celebrele jocuri mentionate. Asa, ramane un nepotel care are nevoie sa mai creasca.

- Povestea

- Mult stealth

- Se misca si se prezinta cu un AAA

- Prea liniar

- Puzzle-uri prea simple

8.6
8.9
8.1
9.4
9.0
7.5
7.8
8.5

A Plague Tale: Innocence este o surpriza placuta a primei jumatati a anului in curs si recomand cu caldura sa-l incercati. Daca nu pentru gameplay, atunci pentru directia artistica foarte frumos prezentata.

8.5