Just Cause 4
0

Anul 2018 s-a incheiat cu al 4-lea joc din seria Just Cause unde vesnicul Rico Rodriguez nu imbatraneste, iar grappling hook-ul nu ne lasa la greu. Povestea ne scoate in cale un alt tip de inamic, mai exact, “vremea“, aceasta fiind controlata de un aparat lansat in atmosfera de catre un apropiat al lui Rico, care, culmea, este si dictatorul insulei pe care ne situam si pe care vom face prapad. Daca intereseaza pe cineva cat de putin, regiunea este localizata in America de Sud si este intitulata Solis. Acum sa va spun intr-o propozitie si ce veti face efectiv: cu ajutorul localnicilor revoltati de manipularea vremii, va veti construi propria armata pentru a distruge aparatul cu pricina, cat si pe cel care conduce insula. Aici se opreste rezumatul povestii, dar cine joaca Just Cause pentru asa ceva.

Jocul de fata ridica nivelul exploziilor, cat si al distrugerilor la un nou nivel, fiind mult mai mari, mult mai spectaculoase, iar cu ajutorul vremii vom putea realiza cele mai explozibilie distrugeri in masa, atat pentru a dobori inamicii, cat si pentru a ne distra la maxim. Dar nu trebuie trecute cu vederea anumite probleme pe care Just Cause 4 le are si le voi relata mai jos.

Pentru inceput, misiunile pe care le vom intampina pe parcursul “povestii”, cat si cele secundare, sunt destul de plictisitoare, chiar repetitive in cea mai mare parte, iar pentru acest fapt ii acord o prima bila neagra. Chiar daca vorbim de un joc care nu se axeaza pe storytelling, nu inseamna ca ceea ce facem trebuie sa fie repetitiv. Grafica este un alt punct slab al jocului, fapt pentru care ii adaug inca o bila neagra. Comparativ cu Just Cause 3 am impresia ca nu a fost deloc imbunatatita, ba chiar, pe alocuri, este mult mai slab reprezentata. De exemplu, texturile copacilor, in special al frunzelor sau al ierbii, chiar si fizica lor, nu pare ca se ridica nici macar la nivelul lui Just Cause 3. Chiar daca exploziile pot fi create la o scara mai mare, din pacate focul cat si fumul generat in urma acestora este foarte prost redat de engine, ba chiar arata mai bine in precedentul joc din serie.

Mai exista mici bug-uri, sau alte situatii in care elementele din mediul inconjurator o iau razna, insa, avand in vedere ca ne folosim foarte mult de obiectele ce ne inconjoara cat si de fizica acestora, putem trece usor peste haosul creat, ba chiar ne putem amuza pe seama lor.

Personajele sunt foarte sarace din toate punctele de vedere, si cand spun asta ma refer atat din punct de vedere grafic cat si din cel al limbajului vizual pe care-l transmit. Mimica arata dezastruos, de fiecare data cand sunt intr-un cutscene fetele acestora nu prezinta nimic, nu transmit niciun fel de emotie, sau sa te faca macar sa intelegi starea lor de spirit din priviri. Totul este fad, sters si prezentat ca un produs vechi de douazeci de ani.

Ei bine, am vorbit destul de mult de rau, dar acest titlu are si cateva parti bune pe care le voi prezenta imediat. In primul rand, vorbim despre nebunia pe care o putem crea sau pe care o intalnim aproape la fiecare pas. Daca sunteti familiarizati cu precedentele titluri Just Cause stiti la ce sa va asteptati. Grappling hook-ul lui Rico este upgradat si ne ofera noi posibilitati de a-l folosi, wing-suit-ul este la indemana pentru a ne deplasa cat mai rapid peste vaile interminabile, iar parasuta este prietenul cel mai de nadejde atunci cand efectiv zburati si nu stiti cum sa va mai opriti. Combinate, toate cele trei item-uri il ajuta pe Rico Rodriguez sa se deplaseze cu usurinta pe insula Solis si sa elimine fiecare baza inamica, transformandu-l practic intr-o arma letala ce ofera foarte multa satisfactie.

Daca vreti sa va deplasati prin metode mai traditionale si realiste, vehiculele va stau la dispozitie, inclusiv in diferite misiuni. Uneori poate va saturati sa va simtiti un fel de Superman, asa ca cei de la Avalanche Studios v-au pus la dispozitie o gama variata de motoare, masini si avioane de diferite dimensiuni unele mai rapide, altele mai lente, pentru toate gusturile. Din pacate producatorii ne-au promis o experienta mai realista cand vine vorba de condus sau de pilotat, insa jocul a fost livrat cu aceeasi reteta de manevrat vehiculele ca in jocurile anterioare seriei, fapt ce nu-l cataloghez ca un lucru rau, insa nu este ce s-a promis.

Deplasarea pe insula nu este totul pentru ca Rico sa poata elimina inamicii sai. Arsenalul din dotare este cel mai de pret, iar printre aletele nu puteau lipsi aruncatorul de rachete, si explozibilul cu ajutorul caruia veti putea distruge tot ce va taie capul.

Ca sa concluzionez, jocul are potential, insa nu este demn de numarul 4 al acestei serii. Din punctul meu de vedere, chiar daca este o diferenta de trei ani fata de Just Cause 3, producatorii nu au adus atat de multe imbunatatiri fata de acesta, iar jocul pare mai mult ca un DLC. Chiar daca echipa care a realizat Just Cause 4 a fost destul de mica, putea sa mai amane lansarea sa, si sa scoata un titlu mai finisat din toate punctele de vedere. Cel putin ne lasa impresia ca Just Cause 4 a fost grabit si putea sa mai astepte putin pentru a fi livrat la potentialul pe care il are. Poate cateva patch-uri vor rezolva o parte din probleme.

- Distrugerile cat si exploziile de proportii

- Arsenalul vast cat si vehcule

- Grafica lasa de dorit

- Povestea cat si misunile foarte repetitve

6.7
5.8
6.6
5.9
6.8
6.9
6.4
5.8
5.8

Square Enix putea sa mai astepte pana sa puna acest titlu pe raft, avand nevoie de mult mai multe imbunatatiri. Nu poate fi numit cu adevarat un succesor al seriei, fiind din mai multe puncte de vedere mai slab. Iar, daca il luati la o reducere substantiala, merita incercat doar pentru ce poti face cu ajutorul fizicii, exploziilor si distrugerilor din joc.

6.3