Mortal Kombat 11
0

Seria Mortal Kombat este una dintre cele mai indragite si consacrate dintre cele de tip fighting, despre care cu siguranta fiecare gamer s-a intersectat sau a auzit macar la un moment dat despre aceasta. Iar dupa o pauza de aproape patru ani, NetherRealm Studio aduce un nou titlu, intitulat simplu, Mortal Kombat 11, ce vine cu o poveste single player, care continua firul narativ din Mortal Kombat X.  Bineinteles, la pachet vin si cateva noi mecanici ce le vom enumera si detalia in randurile de mai jos.

Inainte de a discuta despre alte aspecte ale jocului, sa vorbim putin despre storyline. Cum am spus si mai sus, povestea pleaca din punctul in care MKX s-a oprit, iar de data aceasta avem de-a face cu o noua antagonista, pe nume Kronika, care intra pentru prima data pe scena seriei Mortal Kombat. Foarte convenabil pentru poveste, aceasta este o zeita care poate controla timpul si spatiul. Datorita puterilor sale si a evenimentelor petrecute, aduce in prim plan atat variantele mult mai tinere ale personajelor ce inca traiesc si sunt indragite de fani, cat si o parte dintre cei care au murit pe parcursul seriei.

Povestea nu dezamageste, as cataloga-o chiar ca reusita, tinand cont de genul de joc despre care vorbim, insa un minus este acela ca nu exista o recapitulare a evenimentelor din titlurile precedente, fapt ce nu prea ne-a placut pentru simplul fapt ca cei care vor incerca pentru prima data Mortal Kombat XI, vor avea cateva semne de intrebare. Fiind vorba de un joc de tip fighting, campania single-player se desfasoara sub formatul banal de a urmari un cutscene, urmat de un meci, apoi din nou cutscene si tot asa. Fiind destul de distractiva, am parcurs cu usurinta cele sase ore necesare sa termin campania.

Noi aditii asupra noului titlu Mortal Kombat sunt asa zisele variatii, unde toate personajele vor avea diferite elemente customizabile, precum masca lui Scorpion sau palaria lui Kung Lao. Pentru fiecare dintre ei, avem posibilitatea de a schimba trei obiecte prestabilite. Pe langa acestea putem alege si miscarile pe care le dorim, vom avea trei sloturi disponibile, insa unele dintre miscari vor ocupa chiar si doua dintre aceste sloturi simultan, deci va trebui sa alegem cu grija ce dorim sa folosim in timpul meciurilor. Fiecare dintre personaje vine cu doua variatii insa putem creea separat altele dupa bunul plac.

Sistemul de lupta a suferit si el cateva modificari, iar poate cea mai importanta este eliminarea din schema a barei de X-Ray. In schimb, au fost introduse patru bare in lateral impartite astfel: doua pentru atac si doua pentru defensiva, fiecare putand fi activata in timpul unui atac sau in timp ce suntem atacati.

Chiar daca X-Ray-ul a fost scos, au fost aduse doua noi lovituri, intitulate Krushing Blows si Fatal Blows, fiecare putand fi executate in diferite momente. Mai exact, Krushing Blows poate fi activata de mai multe ori in timpul unui meci, pe cand Fatal Blows este ceva mai speciala, si se va activa in momentul in care viata celui care doreste sa o foloseasca este sub treizeci la suta, si se poate folosi doar o singura data in timpul meciului.

Pe langa campania single player, mai avem la dispozitie si alte moduri, printre care Klassic Tower, care readuce acele turnuri clasice, unde trebuie sa infruntam un anumit numar de luptatori, iar la sfarsitul lor vom primi un final al personajului pe care l-am folosit. Pe langa acest mod clasic producatorii au adaugat si Towers of Time, unde vom avea asemeni Klassic Tower-ului turnuri care de data acestea se vor schimba periodic si vom fi rasplatiti cu diferite elemente customizabile, foarte asemanator cu modul Multiverse Mode din Injustice 2.

Un alt mod foarte intresant este The Krypt. Acesta este oarecum asemanator cu cel din jocul precedent, insa este foarte intresant abordata deschiderea cuferelor. Modul situeaza jucatorul pe insula lui Shang Tsung, care poate fi explorata cu ajutorul unui personaj, oferind o experienta asemanatoare cu, campania single-player din Mortal Kombat Deception. Pentru a le deschide, vom avea nevoie de Koins, sau alte elemente ce pot fi dobandite in modurile Single Player, iar in cufere vom gasi de la elemente customizabile, skin-uri pentru personaje, noi fatalitati, pana la artwork-uri si multe alte elemente.

Componenta Multiplayer este si ea prezenta (cum altfel), unde avem un mod Ranked, care in momentul testarii nu a fost disponibil, si un mod Kasual, unde ne putem folosi de variatile create. Aici pe perioada testarii nu au existat probleme.

In final, Mortal Kombat 11 cu noile sale aditii reuseste sa straluceasca, fiind poate cel mai reusit titlu din serie, atat din punct de vedere al gameplay-ului, cat si vizual unde noul motor grafic ne incanta din toate punctele de vedere. Fiecare personaj este incantator de bine realizat iar fatalitatile si violenta din acest titlu sunt din nou aduse la cote maxime. Pe partea de gameplay, avem Krushing Blows si Fatal Blows care sunt foarte bine venite, iar abordarea modului The Krypt ne face sa dorim o campanie Third Person in urmatorul Mortal Kombat.

-Campania single player foarte reusita

-Grafica foarte buna, mai ales detaliile realizate asupra presonajelor

-Modul The Krypt

-Noile mecanici sunt bine implementate

-Realizarea unei retrospective a intamplarilor din campania titlului precedent

-Dorinta de a ne reintalni cu diferite personaje ce nu se regasesc in MK11

-Deblocarea tuturor elementelor customizabile ne va manca mult timp

8.5
8.8
8.7
8.5
8.6
9.0
8.3
8.2
8.6
8.8

NetherRealm Studio aduce cel mai bun Mortal Kombat, si cum ne-au invatat nu au lasat garda jos niciodata. Tot timpul au venit cu o grafica noua, noi mecanici aduse asupra gameplay-ului, personaje noi si o poveste pe masura. Asteptam cu nerabdare si DLC-urile ce vor urma in viitorul apropiat.

8.6