Call of Duty: Advanced Warfare GameXP Review
2

A mai trecut un an si cum era de asteptat, in perioada toamnei tarzii, un nou Call of Duty si-a facut aparitia pe monitoarele noastre cele de toate zilele. Nu ca ar fi fost necesar, nu ca am fi avut nevoie de o noua iteratie a seriei, dar cu toate astea, toti gamer-ii ne-am ingramadit in ziua lansarii pe serverele jocului pentru o noua portie de CoD, pentru ca nu e asa, nu conteaza ca avem de-a face cu aceeasi haina, important este ca are alta culoare. Din pacate an de an ma las pacalit de spectacolul trailer-elor si-mi zic – trebuie sa joc jocul asta – uite ce cinematicuri, ce actori, ce realism, ce arme, ce cel mai joc mare din istoria gaming-ului este lansat. Uite asa pentru al N-ulea an la rand acord 7-8 ore din viata mea unei campanii single-player parca facuta tot mai in graba, si alte cateva zeci de ore in multiplayer, care de ce sa nu recunoastem, in fiecare an arata si se comporta intr-un mare fel.

Advanced Warfare se vrea a fi revigorarea seriei, cu noi personaje, un nou plot care se doreste a fi luat in serios si bineinteles un multiplayer care sa acapareze tot mai multi fani. Indiferent de ce vor spune review-urile si notele, jocul se va vinde ca painea calda in fiecare an, pentru ca nivelul de popularitate si marketingul in jurul francizei sunt monstruoase, iar producatorii au invatat de mult ce-si doresc fanii de la Call of Duty oferind intocmai.

Desi tonul review-ului pana acum pare agresiv si negativ, pot spune ca jocul chiar mi-a placut, iar luat ca individual Call of Duty: Advanced Warfare merita toata atentia noastra. Componenta multiplayer este facuta ireprosabil, se misca foarte bine, matchmaking-ul este rapid, hartile sunt bine gandite, iar aditia exoskeleton-ului este binevenita. Cat despre single-player toate bune si frumoase, nu e mai bun ca jocurile anterioare seriei, insa nici mai rau.

Primul lucru care m-a atras la CoD-ul de anul acesta a fost participarea lui Kevin Spacey in campania single-player. Pentru mine a fost o surpriza placuta, mai ales ca este unul dintre actorii mei preferati, iar prezenta lui nu putea decat sa aduca un plus jocului. Si a adus. Chiar daca povestea ramane una generica, banala si spusa de alte zeci de mii de ori, nu pot sa raman indiferent la calitatea executiei actoricesti, unde alaturi de celebrul actor de la Holywood i s-a alaturat si neobositul Troy Baker (The Last of Us, Shadow of Mordor, Bioshock Infinite, etc). Cei doi aduc un mare plus campaniei desi cei care au scris plot-ul nu s-au ridicat la inaltimea actorilor care au dat viata povestii.

In rest, ca si gameplay, campania, care nu dureaza mai mult de 7-8 ore, m-a dezamagit crunt, desi ar fi trebuit sa ma obisnuiesc pana acum cu ce-mi ofera franciza an de an. Tot jocul este un culoar pe care am fost fortat sa-l parcurg in ritmul impus de evenimente, toti partenerii virtuali indemnandu-ma sa ma grabesc, neoferindu-mi liniste nicio secunda sa pot admira spectacolul grafic sau sa explorez catusi de putin zonele pentru collectibles. Dupa sfarsitul jocului, noaptea am visat numai Hurry Mitchell!!! Now Mithcelll!!! s.a.m.d. In plus, cei de la Sledgehammer Games au dorit cu tot dinadinsul sa-mi insulte inteligenta prin a-mi da totul mura in gura. In 80% din timp trebuie sa urmez un aliat de la un punct A catre un punct B. Odata ajunsi acolo, trebuie sa ne dispensam de inamici apoi sa activam o consola sau sa distrugem ceva, lucruri care se intampla probabil dupa cum ati ghicit prin apasarea unui singur buton. In restul de 20%, jocul imi arata checkpoint-urile la fiecare curba sa nu cumva sa ma ratacesc pe culoarul stramt si claustrfob.

La partea de multiplayer jocul arata si se misca foarte bine, practic aici ne demonstreaza ca-si merita banii. Avem o tona de moduri de joc, printre care: Domination, Kill Confirmed, Search and Destroy, Search and Rescue sau Free-for-all. Nu am sa intru in detalii pentru ca toata lumea le-a jucat, le-a incercat si stiu cu ce se mananca. De mentionat ca acum sistemul de customizare al arsenalului a fost modificat de la Pick 10 la Pick 13. Au fost introduse Perk-uri ce ofera bonusuri in lupta aducand mai multa variatiune in gandirea tacticilor pe campul de lupta.

Bineinteles putem juca si Local Play sau LAN Party, moduri ce din pacate nu mai sunt frecvente in shooter-ele din zilele noastre, motiv pentru care CoD primeste o bila alba.

De mult am sentimentul ca toate francizele ce sunt lansate an de an pentru alti 60 de Euro, nu sunt decat niste patch-uri aduse jocurilor anterioare seriilor. Nici Fifa, nici CoD, nici NFS (macar anul acesta avem o pauza), nu sunt jocuri ce merita an de an 60 de euro, insa sunt cele mai populare francize si producatorii profita de acest lucru. Goana dupa bani insa, nu face decat, ca noi gamer-ii sa avem de suferit. Campaniile sunt din ce in ce mai scurte si mai generice, multiplayer-ul este acelasi an de an cu mici aditii sau imbunatatiri ce in mod normal s-ar fi rezolvat printr-un patch, iar la partea grafica, oricat s-ar lauda ei ca e alta Marie cu alta palarie, in final toate arata identic si la fel. Dupa Call of Duty: Advanced Warfare raman cu prestatia de milioane a lui Kevin Spacey, alaturi de Troy Baker si cam atat. As fi putut foarte bine, in rest, sa joc un joc mai vechi al seriei si ar fi fost acelasi lucru.

Kevin Spacey

Cinematicurile

Multiplayer-ul