Tannenberg Eastern Fronts
0

Primul Razboi mondial a fost si inca este considerat ca fiind o perioada foarte importanta din istoria noastra, foarte multe jocuri au fost realizate pe acest subiect, insa nici unul nu a reusit sa redea atat de bine atmosfera de razboi precum Tannenberg Eastern Front. Acesta a fost recent lansat, proaspat iesit din Early Access, unde a avut un succes considerabil pentru fanii jocurilor de acest gen si nu numai, care au oferit numai cuvinte de lauda asupra sa. Tannenberg Eastern Front este creat de Blackmill Games si M2H care in trecut au realizat si cunoscutul titlu “Verdun“, un multiplayer similar cu titlul de fata, insa acolo actiunea se petrece pe fornturile de Vest.

Tannenberg Eastern Front se bazeaza exclusiv pe multiplayer, astfel, doritorii de campanii single-player nu vor gasi ce-si doresc aici. Dar, oferta ramane destul de variata, iar printre altele regasim mai multe moduri de joc, precum “Maneuver”, care este si capul de afis, ”Attrition” sau Rifle Deatmatch, cele doua din coada fiind cunoscutele moduri dintr-o componenta multiplayer. Primul ne da posibilitatea sa alegem una dintre cele doua factiuni ce se vor duela, iar cel din urma ofera lupta deschisa, fiecare pentru el. “Maneuver” este dupa cum spuneam cireasa de pe tort, acest mod oferind o harta de dimensiuni considerabile prin care suntem pusi sa ne luptam alegand una dintre cele dou armate care se vor lupta pe front. Fiecare armata va avea cate 32 de jucatori, avand misiunea de a captura cat mai mult teren, iar la finalul meciului, armata cu cele mai multe puncte este castigatoare.

Din punct de vedere grafic, cat si al realizarii armatelor prezente, ale fronturilor de lupta, si nu in ultimul rand, al armelor de foc, toate sunt detaliate la cel mai inalt nivel, iar aici pot sublinia devotamentul celor de la Blackmill Games si M2H care au reusit ca fiecare armata in parte sa fie reprezentata exact ca in Primul Razboi Mondial; de la uniforma, arme si pana la un aspect care pe mine sincer m-a incantat foarte mult, si anume replicile spuse de fiecare soldat fiind reproduse in limbile specifice tarii de care fac parte. Fapt ce denota o atentie la detalii si o mare bila alba pe care o ofer producatorilor acestui titlu.

Gama de arme cu care ne vom lupta este foarte diversa, chiar impresionanta as putea spune. In Tannenberg avem peste 50 de modele diferite, precum arme de asalt, pistoale, sabii cat si grenade. Fiecare dintre armatele specificate mai sus au diferite atributii privind manuirea armelor. De exemplu Armata Ruseasca si cea Austro-Ungara pot incarca armele mai rapid, Cazacii si Germanii au o stamina mult mai buna, astfel pot alerga mai mult sau pot sa isi tina respiratia in timp ce tintesc inamicii de la o departare mai mare. Romanii si Bulgarii pot impartii munitie pentru toate trupele.

Ei bine, dupa cum spuneam si mai sus, luptele din Tannenberg se vor desfasura pe fronturile de Est, iar asta inseamna ca vom avea de ales dintre diferitele armate participante in Primul Razboi Mondial:  Armata Imperiala a Rusiei, Armata Cazaca, Armata Romaneasca, Armata Germana, Bulgara cat si a Austro-Ungariei. Fiecare dintre aceste armate ofera jucatorilor clase de diferite roluri precum Lieutenant, Rifelman, Gunner si Grendier. Pentru fiecare clasa exista si diferite atributii, insa vor diferii si ele in functie de armata aleasa. De exemplu armata Romaneasca va avea un plus de 15 XP pentru fiecare kill reusit pe campul de lupta al acestora, cat si un bonus pentru distanta la care se afla inamicul, iar armata Ruseasca va avea un bonus de 15 XP pentru eliminarea inamicului, un cooldown mai scazut pentru atacul cu bayoneta, cat si viteza mai mare de reincarcare a munitiei.

Actiunea jocului nu are dinamica cu care ne-am obisnuit in alte titluri precum Call of Duty sau Battlefield. In Tannenberg este lenta ce duce mai mult spre realitate, in detrimentul confortului jucatorului, armele se incarca mai greu, animatiile acestora sunt greoaie si pare ca dureaza o vesnicie pana ce vom reusi sa tragem din nou. Din pacate, pentru multi jucatori acest aspect va fi considerat un minus, dar personal nu sunt intr-u totul de acord. Tannenberg vrea sa fie mai mult un simulator al unui razboi, si mai putin un titlu axat pe spectacol si viteza.

Acestea fiind spuse, spre final, as dori sa mai subliniez cateva probleme intampinate la momentul testarii acestui titlu. In momentul in care am incercat sa joc, am reusit sa testez doar modul “Maneuver” pentru simplul fapt ca acesta era singurul mod in care existau player-i activi. Numarul lor atingea fabuloasa suma de 22, iar celelalte moduri nu aveau niciunul activ, fapt ce creeaza o situatie foarte trista, mai ales ca la inceput Tannenberg a fost foarte bine primit si existau numai cuvinte de lauda din partea comunitatii. Alte probleme tin de conectivitate, personal am intampinat mici probleme in diferite situatii, insa aceste neajunsuri sunt convins ca se vor repara simplu cu viitoarele update-uri.

Tannenberg Eastern Front este un titlu cu potential foarte mare, cei doi producatori indie au reusit sa readuca o mica parte din istoria Primului Razboi Mondial la o calitate pe care rar o vezi in jocuri de acest gen, insa lipsa comunitatii poate distruge un astfel de joc cu un potential atat de mare. Pacat.

- Atmosfera Primului Razboi Mondial

- Armata Romana cat si vocile in limba Romana ale soldatilor

- Detaliile fiecarei armate participante pe fronturile de est

- Lipsa jucatorilor

- Prea lent din punct de vedere al actiunii comparativ cu alte titluri

7.6
8.1
7.6
7.0
7.7
6.9
7.0

Tannenberg Eastern Front este un joc multiplayer realizat la o fidelitate foarte inalta, iar din aceast fapt reise devotamentul celor doi producatori indie si ne dorim ca pe viitor sa vina cu noi update-uri cu multe imbunatatiri aduse acestui titlu, mai ales ca a fost foarte bine primit in Early Access.

7.4