Articol curent
Far Cry 5
0

Ma gandesc cu nostalgie ca sunt o gramada de capodopere care au iesit din mainile celor de la Ubisoft si pe care le-am jucat cu placere. Unele sunt vechi de cincisprezece ani, iar eu le am proaspete in minte ca si cand le-as fi jucat ieri. Intre timp compania franceza continua pe un drum care nu este pe sufletul meu, si din ce in ce mai putine jocuri ale lor imi mai ajung la inima. O singura franciza imi mai trezeste sperante dupa ce Assassin’s Creed m-a dezamagit cu fiecare lansare a sa in ultimii 6-7 ani. Far Cry este ultimul mohican al celor de la Ubisoft care rezista si reuseste sa ofere cate ceva spectaculos cu fiecare iteratie a sa.

Desi am avut unele dubii, Far Cry 5 este un Far Cry in toata regula, asa cum ne-au obisnuit ultimele trei jocuri ale seriei. Un antagonist nebun, o lume mare de explorat, populata de oameni dusi cu pluta, si o mecanica de shooting atat de bine facuta ca nu ma mai satur niciodata de ea.

De data aceasta il avem pe Joseph Seed ca erou negativ, iar inca de la inceput am avut sentimentul ca avem de-a face cu cel mai intunecat personaj intalnit in vreun Far Cry. Acum dupa ce am terminat jocul, raman la parerea initiala, cu mentiunea ca si de data asta as fi vrut sa fie mai prezent in poveste. Din pacate nu reuseste sa ofere cateva perle memorabile, precum Vaas, dar reuseste sa fie cel mai convingator in nebunia sa. Ajutat de cei trei frati ai sai, creeaza peisajul unei familii de-a dreptul nebune, gata sa recurga la orice metode pentru a-si indeplinii cauza.

Structura campaniei ofera libertate jucatorului mai mult ca oricand, pana acolo unde fiecare poate sa aleaga in ce ordine ii va anihila pe cei trei frati. Harta este impartita in trei regiuni mari si doua insule mici in centru. Fiecare regiune este controlata de unul dintre frati, una din insule tine loc de prolog si cealalata il gazduieste pe Joseph. Ca sa o deblocam, bineinteles, trebuie sa eliberam cele trei zone mari de cei trei frati ai sai.

Avem de-a face cu un open world in toata regula, plin de misiuni, collectibles, secrete si activitati secundare. Desi nu ma pot plange, misiunile mi s-au parut suficient de variate cat sa nu ma plictiseasca, pot mentiona totusi ca unele sunt lipsite de originalitate, cu idei imprumutate din side-quest-uri vechi de ani de zile. Nu mare mi-a fost mirarea sa dau de doua misiuni care mi-au cerut efectiv sa gasesc cateva piei de animale pe care sa le aduc cuiva sa faca nu stiu ce cu ele, iar intr-un alt caz sa-i gasesc unuia cateva viniluri pentru a pune muzica la radio. Producatorii au incercat sa subtieze linia cat de mult au putut intre misiunile principale si cele secundare. Desi sunt cateva misiuni care nu pot fi evitate, majoritatea raman la alegerea jucatorului daca doreste sa le faca sau nu. Conditia de a ajunge la boss este aceea de a acumula un anumit numar de puncte de rezistenta.

Pe langa misiuni, avem parte si de evenimente care se petrec aleator si pe care daca le rezolvam ofera cateva puncte de rezistenta. Printre ele ar fi cetateni gata sa fie executati, ce trebuie salvati, masini cu cargo care trebuie distruse, masini pline cu loot s.a.m.d. Outpost-urile sunt in continuare prezente insa nu am simtit ca sunt in continuare un focus mare al jocului. Anumite npc-uri ofera informatii despre locatiile lor, iar noi avem de ales daca vrem sa le eliberam sau nu. Din nou, eliberarea outpost-urilor ofera puncte de rezistenta, ceea ce poate usura vanarea de puncte prin alte metode.

Aproape de fiecare data cand a trebuit sa ating target-ul de puncte am simtit ca jocul ma pune la munca, iar distractia s-a dus pe apa sambetei. Misiunile principale nu sunt suficiente pentru a atinge tinta, astfel sunt necesare cateva misiuni secundare. In unele cazuri am avut noroc cand am intalnit in cale mai multi prizonieri ce mi-au fost la indemana de salvat, dar problema ramane. La fel ca si in AC-ul de anul asta, trebuie facute multe activitati extra pentru a putea progresa in poveste.

Nu ma declar un fan al shooter-elor, iar multi ma pot contrazice, dar pentru mine felul cum functioneaza mecanica de shooting in jocurile Far Cry, este ideala. Imi place foarte mult cum trag armele, parca fiecare glont conteaza, iar orice glont plasat cum trebuie poate fi fatal. Inamicii nu sunt de multe feluri in Far Cry 5, dar nu m-a deranjat. Avem parte de infanterie normala, de sniper-i, si de cei cu armuri mai greu de doborat. Inca de la inceputul jocului mi-am luat un machine gun, l-am upgradat si am mers cu el pana la finalul jocului fara probleme. Am putut chiar sa-i pun si un suppressor, astfel am putut sa fac multe outpost-uri stealth cu machine gun-ul din dotare.

Cea mai interesanta zona mi s-a parut cea a lui Faith, singura fata dintre frati. Aceasta reusea sa domine pe toata lumea cu ajutorul unui drog numit Bliss. Cei afectati se transformau intr-un fel de zombie, care atacau numai melee, foarte usor de doborat, insa pentru mine in continuare foarte satisfacator. Fiecare boss fight a avut felul lui de a fi doborat, fapt ce a ajutat la diversitate. Dar din motive evidente, nu voi da mai multe detalii.

Mai mult ca in oricare alt joc, bug-urile m-au scos din minti. Este regretabil ca un joc de asemenea nivel este lansat inainte de a fi rezolvate macar problemele de bun simt. Masini care zboara, blocaje in pereti si multe altele. De regula eu sunt mai chior, si daca jocul nu-mi scoate bug-urile in evidenta nu le vad. De data aceasta insa, mi-au sarit in ochi cu zecile pe metru patrat, si efectiv mi-au stricat in multe dati placerea de a juca. Au fost multe momente cand a trebuit sa reiau cate un checkpoint pentru ca muream aiurea din cauza cate unui bug.

Pentru cei care doresc sa parcurga Far Cry 5 cu bune si cu rele impreuna, jocul ofera posibilitatea de a parcurge intreaga campanie in co-op (cine nu poate/vrea sa parcurga jocul in co-op are posibiliatea sa ia cu el in misiuni cateva npc-uri foarte utile). Apoi mai avem si arcade mode, unde jucatorii pot continua distractia mult dupa ce termina campania principala. Aici se pot crea harti noi de la zero, insa este necesar putin skill din partea celor care se aventureaza. Cu siguranta dupa cateva luni arcade mode va fi populat de cateva harti foarte interesante asa ca va recomand sa verificati din cand in cand ce au creat altii.

Seria Far Cry este ultima unde cei de la Ubisoft cauta sa iasa un pic din tiparul jocurilor lor. Far Cry 5 este dovada ca cei de acolo pot face jocuri pentru toate gusturile, ideea este sa se vrea. Jocul de fata ofera o exeperienta completa: campanie single-player lunga cu o poveste interesanta, modul arcade unde toata lumea poate sa-si faca de cap si nu in ultimul rand posibilitatea de a fi jucat in intregime in co-op.

- Spectacol shooteristic

- Cel mai intunecat personaj negativ de pana acum (dar nu si cel mai reusit)

- Misiuni diverse