Assassin’s Creed: Origins GameXP Review
0

A venit timpul ca, dupa o pauza lunga Ubisoft sa lanseze un nou joc din bine cunoscuta serie “Assassin’s Creed.” Acest nou titlu este acum aici, sub numele de Origins. Iar pentru prima data pot spune despre un joc al acestei serii ca este un refresh, un aer proaspat si binemeritat.

Nimic impresionant…inca o bucata de caramida.

Personajul principal este Bayek, un luptator din Egiptul Antic. Acesta doreste sa protejeze Egiptul, avand o poveste de viata impresionanta, ce l-a marcat. In Aventura lui Bayek, este acompaniat de sotia acestuia, Aya. Asa cum am fost obisnuiti pana acum, in fiecare joc am observat personaje istorice precum: Niccolo Machiavelli, Leonardo da Vinci, Familia de Medici si multi altii; nici Origins nu duce lipsa de aceasta caracteristica, pe parcursul  povestii  facandu-si aparitia Julius Caesar sau Cleopatra. Mai multe despre povestea jocului nu va voi spune, fiind unul din singurele titluri ale seriei (pe langa cele ce il au ca protagonist pe Ezio), care are o poveste captivanta.

Vine valul!

Desi am inceput acest review, prin a scrie ca este un refresh, aducand un aer proaspat seriei, Ubisoft a riscat, pierzand astfel din punctul meu de vedere, ideea de asasin. Partea stealth este mult mai greoaie (pe alocuri inexistenta as putea spune), deseori fiind aproape imposibil curatarea de inamici a unui loc, fara ca cel putin unul dintre acestia sa ma observe.

Ne facem cizme din piele de crocodil.

Harta jocului este imensa, si presarata cu o multime de side quest-uri, facand astfel din Origins, un open world veritabil. Ca veni vorba de side quest-uri, un lucru foarte enervant, chiar daca side quest-urile sunt entertaining si nu atat de repetitive, este faptul ca pentru a avansa in poveste, este necesar un grinding destul de lung pentru a creste in nivel. Spun enervant doar prin prisma faptului ca pentru seria Assassin’s Creed este ceva neobisnuit pana acum, si desi imi plac schimbarile, mi se pare ca aceasta modificare a fost cam brusca.

Oare unde sa ma duc?

Combat-ul a suferit si el o schimbare majora, fiind total diferit de orice alt joc al seriei. Acesta se bazeaza mai mult pe timing, pe evitarea loviturilor inamicului si pe contra atac, ceea ce face jocul mult mai dificil decat eram obisnuiti. Acest lucru ma duce cu gandul mai mult la Dark Souls, dar este o schimbare buna si chiar reusita. Pe de alta parte, o data cu noul combat, armele si statusurile acestora joaca un rol foarte important. Acestea sunt impartite pe diferite categorii in functie de raritatea acestora: comun (albastru), rar (mov) si legendar (galben). Tot legat de combat, Bayek are 2 optiuni atunci cand este rost de bataie: defensive (sabie si scut), sau ofensiv (doua sabii). Un rol important in luptele lui Bayek il are Senu, vulturul acestuia, cu ajutorul caruia puteti sa aflati unde sunt inamicii, sa ii marcati, astfel reusind sa puneti la cale un plan de bataie (la propriu).

Alpinist utilitar.

Sistemul de inventory se inspira din alte jocuri, asa cum se intampla si in cazurile de mai sus, asemanandu-se cu diverse titluri. In cazul inventarului, inspiratia a fost Destiny. Echipamentul este organizat in functie de raritate, iar echipamentul vechi ce nu mai este folosit poate fi vandut, sau transformat in material pentru crafting. Un alt lucru nou si pozitiv, este faptul ca pe langa povestea principala, sunt foarte multe activitati ce va vor ocupa timpul, printre care, curse de care, mistere de deslusit, comori ascunse si mule altele.

Am facut curatenie in poseta!

Assassin’s Creed: Origins, surprinde din multe puncte de vedere (cele mentionate mai sus), dar un lucru foarte important este recrearea Egiptiului. Desi multi ar crede ca Egiptul este in mare parte desert, tara are foarte multa diversitate in ceea ce priveste ecosistemul si peisajul. Tara este realizata minunat, piramidele sunt superbe si grandioase, ce sa mai, Ubisoft a creat o atmosfera veridica iar acesta este unul din marele plusuri ale jocului.

Mai am ceva de lucru.

Pe langa toate aceste parti positive, un minus important si deranjant este faptul ca jocul se mai blocheaza (freeze), destul de des din pacate ceea ce poate influenta foarte multe  momente importante.  De asemenea, am dat de cateva bugg-uri precum blocarea carelor in ziduri, ceea ce m-a dus in stadiul in care a trebuit sa refac o misiune de 3 ori deoarece nu puteam sa deblochez carul.

Armura de calitate superioara.

In concluzie, Assassin’s Creed: Origins putem spune ca s-a inspirit din jocuri precum The Witcher, Destiny, Dark Souls, dar are un aer aparte, unic. Faptul ca Ubisoft s-a schimbat la 180 de grade cu aceasta serie, este un lucru bun si ma face sa ma gandesc deja la urmatoarele jocuri, chiar daca inca nu am apucat sa fac tot ce mi-as dori in Origins. Ca orice alt joc, exista minusuri si plusuri, insa in ceea ce priveste Origins, plusurile depasesc toate defectele putand spune ca le acapareaza, reusind sa fac abstractie de defecte.

Egiptul este absolut superb

Schimbari radicale

Atmosfera veridica

Faptul ca a copiat anumite aspecte din alte jocuri

Grinding-ul prea lung

Bugg-uri

8.5
8.9
9.0
9.0
8.0
8.8
7.0
8.6
9.0
8.9
7.5
7.8
7.5
9.2
7.0
8.5
8.0
9.7

AC Origins este o combinatie de mai multe titluri, dar una peste alta este exact ce trebuia acestei serii. Un joc reusit, cu un sistem complet nou, o alta abordare a mult iubitei serii Assassin's Creed.

7.9
8.8
2 ratings