Articol curent
Apex Construct
0

Pot spune ca la inceput nu am fost destul de informat despre acest titlu, aveam intr-o oarecare masura habar ca este un titlu realizat special pentru PlayStation VR insa Apex Construct pe parcursul sesiunii de joc a reusit sa ma surprinda placut. Cei de la Fast Travel Games sunt la prima tentativa de a lansa un joc pe noul device al celor de la Sony, iar efortul lor a dat roade si pare ca in ultimul timp jocurile pentru VR sunt din ce in ce mai bune si mai multe. In cele ce urmeaza va voi spune doua vorbe despre joc in speranta ca veti afla daca este un joc pentru voi sau nu.

Povestea jocului este bazata pe lupta dintre doua A.I.-uri numite Fathr si Mothr. Desi au nume ciudate, ai crede ca este o greseala de tipar, personalitatea fiecaruia este puternica si interesant prezentata de producatori. Fathr este aparent personajul pozitiv care va incerca sa va indrume pe tot parcursul jocului si sa va ofere sfaturi, echipamente necesare si multe alte lucruri, menite sa va ajute sa va descurcati. Lumea prezentata in Apex Construct este pesimista, prezentand o imagine in care oamenii au disparut, fiind invadati de masinarii condusi de celalalt A.I. principal, Mothr. Cum banuiti, acesta este personajul negativ, cel putin in aparenta, pentru ca pe parcursul jocului, tot ceea ce veti gasi in materie de collectibles tinde sa duca peisajul binelui si al raului intr-o zona gri, fapt ce face povestea foarte interesanta. In speranta ca am dat sufieciente detalii pentru a trezi interesul, am sa ma opresc aici pentru a nu da spoilere.

Gameplay-ul este structurat pe mai multe planuri, insa nu toate reusesc sa incante. O parte importanta din timp o veti petrece rezolvand puzzle-uri care nu sunt chiar simple, iar unele dintre ele nu pot fi rezolvate decat mai tarziu, dupa ce veti dobandi anumite obiecte sau informatii. Astfel vor fi dati cand veti vrea sa va intoarceti daca doriti sa faceti absolut tot. Combatul este pe alocuri greoi, fiind necesar sa va sincronizati bine miscarile. Pe toata durata jocului veti avea un arc pe care va trebui foarte repede sa invatati sa-l utilizati. Miscarile cu ajutorul celor doua controller-e move va va oferi sentimentul ca intr-adevar manipulati un arc, iar senzatia este extrem de placuta, lucru care m-a incantat enorm. Nu in ultimul rand avem acea parte a gameplay-ului, de regula banala, de a ne misca prin lumea jocului. Din pacate nu sunt un fan al metodei oferite de Apex Construct. Miscarea personajului este realizata cu ajutorul unuia dintre controller-e, fiind nevoiti sa apasati pe un buton ca sa selectati o zona si apoi veti fi teleportati acolo. Acesta este si principalul motiv pentru care luptele sunt dificile. Ca in orice lupta trebuie sa va miscati, sa trageti, si sa incercati sa va si feriti cu ajutorul unui scut din dotare.

Cum spuneam mai sus, o parte din joc o veti petrece incercand sa rezolvati puzzle-uri. Cei de la Fast Travel Games au reusit, cu ajutorul VR-ului sa ne transpuna cu adevarat in lumea jocului, folosind-se in special de interactiunea cu mediul inconjurator. Calculatoare pe care le puteti deschide si incepe sa tastati in interfata lor, bineinteles sunt folosite si pentru anumite puzzle-uri, indicii ce trebuie descoperite, ascunse prin mediu inconjurator, s.a.m.d.

Din punct de vedere vizual acest titlu arata destul de bine, paleta de culori merge pe un stil mai colorat, iar detaliile sunt foarte bine realizate, desi avem in fata un joc pentru VR. Tin sa precizez ca sesiunea de joc a fost realizata pe un PlayStation PRO, iar Apex Construct s-a miscat foarte bine, consola neintampinand dificultati in a rula jocul. Titlul nu sta rau nici la partea de sunet, oferind melodii care ne tin in priza pentru lupte cat si pentru momentele intense de rezolvare a unui puzzle dificil.

Chiar daca Apex Construct nu este fara cusur, cu cateva mici neplaceri, cei de la Fast Travel Games au facut o treaba foarte buna, iar un nou titlu pentru PlayStation VR este bine venit si pe viitor asteptam mai multe titluri de acest gen poate chiar si cu o posibilitate mai mare de mobilitate.

Interactiunea cu mediul inconjurator

Mecanica de a trage cu arcul

Grafica detaliata pentru un titlu VR

Controlul putin stangaci in anumite situatii

Lipsa libertatii de miscare

Nota
Nota Noastra
Nota Useri
Noteaza!
7.3
8.0
7.7
7.5
7.6
7.0
7.7
7.6
7.8

Apex Construct vine cu o poveste destul de intresanta mai ales pentru un titlu VR , are cateva mici probleme insa pentru o sesiune de tras cu arcul si rezolvat cateva puzzle-uri destul de intresante am putea trece cu vederea problemele enumerate. Asteptam cu nerabdare o posibila continuare sau un titlu la fel de intresant ca acesta.

7.6
Nota Noastra
Nota Useri