Articol curent
Shadow of The Colossus
0

Anul 2018 incepe cu un remake pentru Shadow of the Colossus, un titlu foarte asteptat de utilizatorii de PS4 mai ales ca vorbim despre un clasic in lumea consolelor. Anuntat la E3 anul trecut, jocul nu a dus niciodata lipsa de suport din partea creatorului sau, jocul fiind disponibil si pe PS3. Original a fost lansat pe PlayStation 2 si de acum putem spune ca face parte dintr-o trilogie creata de Fumito Ueda din care mai fac parte ICO si The Last Guardian. Am avut ocazia de a incerca The Last Guardian in trecut, astfel am stiut la ce sa ma astept de la Ueda si Studiourile Sony Japan.

Remake-ul a fost realizat de cei de la Bluepoint Games, acestia avand in portofoliu destul de multe jocuri remasterizate. De data acesta producatorii se lauda ca jocul a fost reconstruit de la zero, unde cele mai multe schimbari le-a suferit latura vizuala. Din pacate, gameplay-ul nu a fost atins deloc de echipa, lasand totul, inclusiv controlul ce are o schema putin cam stangace, cum au fost create in versiunea initiala. Aici trebuie sa acord un mare minus jocului, dar cu toate astea te poti invata destul de repede. Despre asta si inca cateva probleme voi discuta putin mai tarziu.

Pentru cei care nu au mai interactionat cu acest joc, aceasta versiune fiind prima incercata de ei, va pot spune ca povestea jocului este destul de simpla. Personajul principal intitulat Wander este insarcinat cu misiunea aparent imposibila de a elimina cei 16 colosi pentru a readuce la viata o fata pe nume Mono. Wander este inzestrat cu o sabie cu ajutorul careia poate da de urma celor 16 colosi, un arc si calul sau Argo.

Ce as dori sa subliniez este ca cei 16 colosi din joc sunt singurii inamici pe care ii vom intalni si fiecare dintre ei sunt foarte bine realizati. Pentru a fi doborati suntem nevoiti sa gasim punctele slabe ale fiecaruia.

Dupa cum am spus si mai sus, cei de la Bluepoint Games au imbunatit acest titlu din punct de vedre grafic foarte mult. Fiecare detaliu din joc este readus la cerintele grafice de azi, colosii sunt si ei foarte bine detaliati. Iar pentru cei care detin PlayStation 4 Pro au de ales intre doua moduri: Cinematic ce pune accent pe calitatea imaginii dar ofera doar 30 de cadre pe secunda la o rezolutie 1440p care face  upscale la  4k; si Performance care ofera constant 60 de cadre pe secunda. Personal am ales modul Cinematic. Toate pozele din acest review au fost realizate cu Photo Mode-ul jocului.

Din pacate nu toate lucrurile sunt roz in noua versiune a lui Shadow of the Colossus, fiind necesar sa punctez cateva elemente mai putin reusite. In opinia mea cel mai mare neajuns ramane camera si unghiurile total aberante uneori, prin care suntem nevoiti sa navigam. Din cate am inteles acesta problema a fost prezenta si in versiunea de PS2. Personal am avut cateva batai de cap in anumite momente precum in luptele cu anumiti colosi sau chiar si in timpul deplasarii cu Argo.

Cum am mentionat si mai sus, o alta problema pe care trebuie s-o scot in fata este controlul destul de invechit si nu foarte intuitiv. In primele minute de joc am avut destul de multe probleme, iar ca sa dau si un exemplu, pentru a sarii suntem nevoiti sa apasam pe triunghi in loc de butonul x cum regasim in prezent la majoritatea jocurilor. Nici controlul lui Argo nu este foarte bun, in anumite momente am avut impresia ca efectiv nu raspunde la comenzi, ceea ce devine in anumite momente destul de frustrant. Noroc totusi ca utilitatea lui s-a rezumat in deplasarea intre colosi si in cateva lupte.

Bluepoint games a facut o treaba foarte buna cu remake-ul acestui joc din punct de vedere grafic care arata superb.  Din pacate camera si schema de control invechita si neadusa la zi poate fi un minus pentru cei care doresc sa joace pentru prima data acest minunat titlu.

Shadow of the Colossus a fost oferit gratuit site-ului nostru pentru review de Sony Interactive Entertainment Europe.

Grafica adusa la zi

Cei 16 colosi

Schema de control

Camera

Nota
Nota Noastra
Nota Useri
Noteaza!
8.6
8.8
9.5
8.6
9.1
8.3
8.4
8.3
8.2

Probabil unul dintre cele mai bine realizate remake-uri facute de pana acum, Shadow of The Colossus ne aduce atat nostalgia acestui clasic cat si luptele destul de intresante cu cei 16 colosi. Daca putem trece peste schema de control stangace si camera putin jucausa ne putem bucura de o mica parte din istoria unui minunat joc de PlayStation 2.

8.6
Nota Noastra
Nota Useri