Sekiro: Shadows Die Twice GameXP Review
0

Sengoku, Japonia 1500, o perioada brutala plina de conflicte pe viata si pe moarte. “Sekiro: Shadows Die Twice” ofera oportunitatea jucatorilor sa intre in pielea unui luptator salvat de la moarte, ce are ca misiune protejarea unui lord tanar, care are o descendenta antica. In aceasta misiune, personajul principal devine tinta multor inamici, printre care si clanul Ashina. O data cu rapirea tanarului lord, nimic nu il poate opri pe protagonistul nostru in misiunea lui, nici macar moartea.

Putina astrologie.

Dupa cum sugereaza si titlul, „Shadows Die Twice”, jocul ofera o libertate ce se prelungeste si dupa moarte. Personajul principal fiind un Shinobi nemuritor, are abilitatea de a reinvia, insa aceasta optiune trebuie gandita in fiecare situatie. Atunci cand personajul principal moare, veti pierde jumatate din experienta si banii stransi pana in momentul respectiv, fara posibilitatea de a reveni la locul decesului pentru a recupera lucrurile pierdute.

Oare cum sa procedam?

Cel mai important lucru in Sekiro, si cel care din punctul meu de vedere face diferenta este combat-ul, care este cu mult peste orice combat jucat de mine pana acum. Sunt foarte multe optiuni de a te lupta, de a te feri de inamici in functie de atacurile acestora: atacurile puternice ale inamicilor, necesita un roll pentru a scapa cu viata, atacurile simple de sabie pot fi blocate cu sabia din dotare, iar cele de tipul slash necesita o saritura pentru a te feri cu succes. Pana aici pare simplu, insa inamicii sunt imprevizibili, si cu greu iti dai seama de un anumit pattern. Si atacul este o mecanica destul de complexa, deoarece sunt multe optiuni de a combina anumite miscari atat cu sabia cat si cu grapple-ul.

Prin oras cu treaba.

O data cu lansarea acestui joc, From Software a reinventat notiunea de stealth a jocurilor de acest gen. Stealth-ul poate fi abordat in nenumarate feluri, folosindu-va de diferitele unelte pe care le veti obtine pe parcurs, iar in anumite zone este mult mai bine, si chiar recomandat sa curatati totul in jurul boss-ului , iar din propria experienta, va zic sigur ca cea mai folositoare abordare este stealth, deoarece atunci cand ramai in lupta cu cativa inamici mai slabi dar si un boss, sansele de a iesi cu viata dintr-o asemenea situatie sunt foarte mici.

In concediu la munte.

Atmosfera jocului este unica, iar From Software mereu a reusit sa ofere jocurilor ceva autentic, iar atentia la detalii este fantastica. Pe langa peisajele superbe (pe care vi le recomand cu caldura sa le explorati), faptul ca personajele vorbesc in japoneza si nu in engleza ofera veridicitate jocului, si te transpune in acea perioada, facand fiecare jucator sa se simta o parte din istoria Japoniei, dar si din povestea protagonistului.

Stam la panda.

Cand vine vorba de upgrade-uri, punctele de experienta castigare sunt stocate in Skill Points, ce pot fi mai apoi folosite pentru a lua skill-uri pasive, ca de exemplu pentru a face asasinari mai usoare. Dar una dintre cele mai de pret skill-uri, cu siguranta este refacerea unei parti din viata atunci cand reusiti un deathblow. Pe langa skill-uri pasive sunt si skill-uri active, ce va ofera anumite tehnici de manuire a sabiei, viteza in atacuri, si mult mai multe. Per total sunt foarte multe abiltiati si skill-uri, iar ce mi s-a parut foarte interesant este ca fiecare skill in parte se potriveste doar in anumite situatii, ceea ce ofera unicitate si este destul de rewarding atunci cand le veti obtine, avand in vedere impactul pe care il vor avea in lupta.

Tragem cu urechea! Shhhh.

Cum orice luptator, indiferent de situatie, transforma orice dezavantaj intr-un avantaj, protagonistul gaseste solutii si profita la maxim de proteza capatata in urma primei batalii serioase din joc, si o poate umple de gadget-uri ce pot schimba o situatie critica intr-una victorioasa. Ca si skill-urile, aceste unelte sunt folositoare in situatii specifice: „Firecrackers” folositoare pentru a speria o haita de lupi ca exemplu; „Loaded Spear” ajuta la tinerea inamicilor in range; „Flamethrower” – acesta face exact cum ii spune si numele; „Shuriken” ofera un avantaj chiar daca inamicul este la distanta; „Mist Raven Feather” ajuta la mobilitate si de asemenea puteti lua inamicii prin surprindere prin faptul ca puteti sa dispareti timp de cateva momente si sa apareti in spatele inamicului, ca exemplu; „Loaded Umbrella” te protejeaza de proiectile si „Loaded Axe” cu care poti distruge scuturile inamicilor. Toate aceste unelte  mentionate mai sus au si ele propriile upgrade-uri.

Un fel de arma bionica.

Cu toate ca am zis atat de multe lucruri bune despre Sekiro, exista totusi ceva ce ma deranjeaza. Fiind un joc atat de greu ma asteptam ca AI-ul sa fie si el destul de greu de pacalit, dar au fost momente in care inamicii m-au observat, am disparut folosindu-ma de grapple, iar dupa 15 secunde acestia nu mai erau in alerta, ba mai mult, puteam sa intru intr-o maniera stealth si sa-i si omor, ca si cum nu as fi fost niciodata pe acolo.

Cam ce am vazut eu in Sekiro in marea majoritate a timpului.

Ca si o concluzie, „Sekiro: Shadows Die Twice”, pot spune ca este un hack and slash complex, ce necesita rabdare si maiestrie, contine lupte impresionante, sangeroase si foarte bine construite. Chiar daca se axeaza destul de mult pe partea de stealth, jocul iese in evidenta cu toate lucrurile mentionate mai sus si cu toate ca o sa mori de foarte multe ori, ceva nu va lasa sa renuntati si parca ati mai incerca o data, si inca o data si tot asa, iar acel ceva care va tot intoarce, cu siguranta este atmosfera dar si faptul ca aveti la dispozitie foarte multe optiuni de a aborda orice lupta.

Sekiro: Shadows Die Twice a fost oferit site-ului nostru pentru recenzie de catre Activision.

- Combat-ul

- Dialogul in japoneza

- Atmosfera unica

- AI-ul lasa putin de dorit

9.0
9.0
9.5
8.5
9.5
9.0
8.5
9.0
9.0

Un alt "hit" marca From Software, un joc ce surprinde din toate punctele de vedere, si cu toate ca in anumite momente jocul devine frustrant, se pare ca From Software a gasit reteta perfecta pentru a cuceri piata de fiecare data cand lanseaza un nou titlu.

9.0
Catalin Gheorghe