Borderlands 3 GameXP Review
0

In ultima vreme jocurile de tip “Looter Shooter” au inceput sa devina din ce in ce mai populare, iar standardele sunt ridicate constant. Cand vine vorba de loot and shoot te gandesti la faimoasa serie numita Borderlands care a lasat o urma placuta cu primele doua jocuri din serie si mai putin cu Borderlands: The Pre-Sequel care a lasat un gust amar pentru multi dintre fanii seriei. Astfel ca cei de la Gearbox Software si-au propus sa lanseze Borderlands 3, si pot spune cu zambetul pe buze ca este un Borderlands care mi-a placut mai mult decat ma asteptam. Borderlands 2 a ocupat o mare parte din timpul meu si al prietenilor mei, intrucat am petrecut zeci de ore bune avand acelasi nivel de chef de jucat incontinuu. Firesc, am fost foarte bucuros sa aud faptul ca Borderlands 3 se lanseaza si pot spune ca este mai Borderlands ca niciodata. Acum jocul a adoptat cateva schimbari precum posiblitatea de a da slide, sa te poti catara, si mai ales faptul ca acum loot-ul, precum amunitia, viata si banii sunt luate automat fara a mai fi nevoie sa apesi de mai multe ori pe acelasi buton. Toate aceste aspecte fac ca jocul sa fie mai rapid, si cine nu s-ar bucura sa aiba mai mult timp sa impuste inamici.

Povestea jocului este destul de simpla si neatractiva, cu niste personaje puse in postura rolurilor negative fortat, care nu au o constructie foarte complexa, ba chiar pe alocuri banala si fara substanta. Troy si Tyreen Calypso sunt doar niste streameri care cauta putere cu ajutorul postarilor lor, comparativ cu ultimul villain, Handsome Jack care este unul dintre cele bune personaje din rol negativ dintr-un joc. Acea constructie simpla poate fi regasita pe tot parcursul povestii nu numai la antagonisti. Un prim exemplu a fost atunci cand unul dintre personajele favorite ale comunitatii si relevant seriei, este ucis de catre antagonisti urmand ca acest eveniment care ar fi trebuit sa fie un lucru important, a fost tratat cu glume ca si cum ar fi avut un impact minim asupra povestii si a personajelor. Acest lucru a fost cam dezamagitor avand in vedere modul linear al misiunilor, unde trebuie sa te duci din punctul a in punctul b omorand tot ce iti sta in cale cu ocazionalele side questuri.

In materie de gameplay, Borderlands 3 nu dezamageste, impreuna cu quality of life changes si, accelerand putin, jocul te va intampina cu o sumedenie de arme cu care sa iti anihilezi toti inamicii. Cateva lucruri m-au lasat complet surprins, desigur intr-un mod placut. Primul lucru, atunci cand dupa cateva ore bune de gameplay am decis sa joc cu prietenii mei, care erau mult mai mari ca mine in nivel, si am fost surpins sa vad faptul ca nivelul creaturilor este raportat nivelul fiecarui jucator, adica pentru mine care eram de nivel 10 creaturile aveau nivel 10, pentru un alt jucator de nivel 20, creaturile aveau nivel 20, astfel am putut sa fiu relevant fara imi ingreunez echipa. Un alt lucru care mi-a placut, este modul in care cei de la Gearbox au reusit sa ii implice pe cei care se uita la streameri prin lucruri precum, atunci cand un streamer deschide un cufar rosu timp de 30 de secunde, fiecare specatator poate intra intr-o tombola sau posibilitatea de a intra in sesiunea streamer-ului, si sa preiei controlul AI-urilor, si sa te lupti cu el. Un alt lucru interesant este optiunea de a putea sa vezi tot loadout-ul streamerului evitand astfel multe din intrebarile legate de ce skilluri, arme si asa mai departe foloseste

Cele patru personaje jucabile sunt: Amara, o sirena care-si folosesti pumnii sa doboare inamicii, FL4K care este acompaniat de bestii, Moze care lupta impreuna cu robotul ei Iron Bear si ultimul dar nu cel in urma, Zane care are rolul unui asasin. Niste personaje unice iar la aceasta unicitate au fost adaugate cateva mici schimbari la abilitati, in sensul in care mereu vei avea posibilitatea sa schimbi abilitatile, si ce fac ele in orice punct din joc.

In Borderlands 3 pentru prima data nu mai esti limitat doar la o singura planeta, Pandora. Acum vei vizita o sumedenie de planete, fiecare cu cate un aspect unic precum Eden-6, o planeta foarte mlastinoasa, Athens care aduce foarte mult cu o locatie foarte linistita s.a.m.d. Cu toate acestea fiecare locatie pare foarte liniara cu undeva la doua sau trei sub-nivele.

Cu toate acestea, Borderlands 3 este un joc care desi nu se indeparteaza de stilul sau clasic, ajunge sa ofere un stil care se simte fresh, care este interesant si atractiv pentru fiecare categorie de jucatori, fie ca il joci singur sau cu cineva, avand pana si optiunea de split screen.

- Mult loot

- O sumedenie de locuri de explorat si misiuni de indeplinit

- Foarte mult loot