Articol curent
Yakuza 0
0

Pana in acest moment nu am avut ocazia de a incerca niciun titlu din seria Yakuza si recunosc ca am facut una dintre cele mai mari greseli. Dar cu ocazia lansarii lui Yakuza 0 am avut placerea de a parcurge una dintre cele mai intresante si incitante povesti dintr-un joc. In randurile de mai jos voi incerca sa va spun impresia lasata pentru un nou venit  in povestea acestei serii.

YAKUZA 0_20170208190602

Pentru cei care sunt noi veniti si vor sa incerce seria Yakuza, recomand sa inceapa chiar cu acest titlu, fiind un prequel al celorlalte jocuri si care va va pregati pentru remake-ul primului titlu din serie care va aparea in urmatoarele luni ale acestui an pe PlayStation 4.

YAKUZA 0_20170208190140

Povestea lui Yakuza 0 se petrece in anul 1988 si se imparte pe doua planuri, prezentand povestile lui Kazuma Kiryu, un tanar Yakuza din districtul Kamurocho al orasului Tokyo si Goro Majima, un fost membru al unui clan Yakuza care in prezent este managerul unui cunoscut cabaret din Osaka. Acesta din urma incearca sa isi recastige locul in clanul Yakuza din orasul sau, iar pe parcursul campaniei ambii protagonisiti sunt prinsi la mijloc in problemele clanurilor din orasele fiecaruia.

YAKUZA 0_20170208191421

Pe langa povestea intresanta si dialogurile foarte lungi ale jocului vom avea si anumite momente in care suntem nevoiti sa ne aratam cunostintele de lupta. Cei doi protagonisti prezentati mai sus au cate trei stiluri de lupta diferite, mai precis Kiryu are Brawler Style, Beast Style si Rush Style, pe cand Majima are Thug Style, Slugger Style si Breaker Style. Toate acestea pot fi upgradate pentru a debloca alte miscari cat si anduranta mai buna impotriva inamicilor duri.

YAKUZA 0_20170209185917

Singura problema este ca dupa un anumit timp, luptele vor deveni foarte monotone neavand o varietate destul de mare precum al unui joc din seria Batman Arkham. Insa chiar si asa, brutalitatea nu se lasa mai prejos oferind posiblitatea sa calcati in picioare inamicii sau sa ii zdrobiti cu obiectele ce va inconjoara.

YAKUZA 0_20170209100436

Dimensiunea oraselor pare mica daca veti privi harta din joc, insa chiar si asa veti avea foarte multe magazine de vizitat cat si locuri unde va puteti distra precum cluburi, locuri in care puteti juca titluri vechi ale consolelor Sega Genesis, [egg id=”8″] cazinouri, cat si multe altele prin care puteti pierde multe ore. Pe langa acestea, in oras puteti da la fiecare colt de strada de cate un side-quest in care sunteti nevoiti sa duceti la bun sfarsit anumite cerinte ale locuitorilor orasului sau sa intalniti inamici din alte clanuri rivale cu care veti fi nevoiti sa va luptati.

YAKUZA 0_20170209231139

Din punct de vedere vizual, jocul se prezinta relativ bine, magazinele cat si zonele precum cazinouri sau alte localuri de noapte sunt luminate cu tot felul de lumini si luminite oferind o senzatie aparte prin care va atrage sa intrati,  insa anumite texturi sunt cam invechite dandu-va senzatia ca jucati un titlu de PlayStation 2. Atentia la detalii pe alocuri este neingrijita, precum locuitorii celor doua orase care nu sunt foarte bine definiti fata de personajele principale, acestora fiindu-le oferita o atentie  in plus la fete, frizuri cat si costumatie.

YAKUZA 0_20170209103034

Un punct forte al jocului este sunetul, care reda zgomotul strazilor aglomerate cat si muzica specifica zonei. O mentiune ar fi ca vocile din joc sunt doar in japoneza cu subtitrarea in engleza, insa zic eu, ca acest aspect este un punct in plus pentru joc, din simplul fapt ca actorii joaca foarte bine si va tine mereu prinsi in actiunea narativa. Un lucru ce nu a parut in regula, a fost lipsa vocilor in parcurgerea side-questurilor care au avut doar text si doar cateva sunete oferite de catre personaje cand sunt suparate, nemultumite, mirate etc. oferind senzatia ca sunt facute in graba, dar dupa cateva cautari am inteles ca si titlurile de dinainte au avut parte de acelasi tratament.

YAKUZA 0_20170209211833

Cu acest titlu, seria Yakuza incearca sa multumeasca atat fanii inraiti ai seriei cat si sa aduca noi fani, avand in vedere ca vor aduce si restul titlurilor pe platfoma curenta a celor de la Sony. Daca puteti trece peste repetitivitatea luptelor cat si peste anumite elemente grafice mai invechite veti avea parte de o poveste foarte intresanta a clanurilor Yakuza. As putea spune ca va ofera senzatia de urmarire al unui serial de televiziune avand pe alocuri presarate sesiuni de lupte in care veti fi nevoiti sa va implicati. Pe langa povestea buna veti mai avea ocazia sa petreceti multe ore prin magazinele cat si localurile specifice acestei zone.

Povestea

Densitatea celor doua orase

Diversitatea minigames-urilor