Ni No Kuni: Wrath of the White Whitch Remastered
0

Ni No Kuni: Wrath of the White Witch a fost lansat pentru prima data in Japonia prin anul 2011, ca peste doi ani mai tarziu, sa se bucure de el si pasionatii JRPG-urilor din vest. Dupa ce sequel-ul a avut succes, iar seria si-a adjudecat si mai multi fani, era oarecum previzibil ca cei de la Bandai Namco sa doreasca sa lanseze un remaster pentru primul joc din serie. Astfel, produs initial de cei de la Level 5, producatorii de la QLoc au primit sarcina pentru a aduce Wrath of the White Witch la actualitate.

Noua versiune a primit un facelift din punct de vedere grafic, insa fara a fi umblat pe unde nu era cazul, lasand loc de memorie pentru performante 4K pe PS4 Pro, fie ca acestea vin cu un compromis in ceea ce priveste framerate-ul. Consider un plus faptul ca producatorii lasa jucatorul sa aleaga cum doreste sa joace. Pentru cei interesati exclusiv de performante, pot opta pentru optiunea de a rula la 1080p cu 60fps. Cei care doresc ca latura vizuala sa fie la cel mai inalt nivel pot seta optiunea 4K, cu conditia sa se multumeasca cu 30fps. Cum generatia viitoare bate la usa, in curand poate nu o sa mai fie cazul de astfel de compromisuri, dar intre timp, optiunile sunt imbucuratoare pentru posesorii de PS4 Pro. Trebuie mentionat faptul ca jocul poate fi jucat si pe Nintendo Switch, in acest caz fiind vorba despre o simpla portare ce ruleaza la 720p, docked.

Lasand la o parte datele tehnice sa vorbim un pic si despre joc in sine. Personal, ma numar printre cei care au ratat primul joc al seriei la vremea lui, intrand in lumea Ni No Kuni cu ajutorul sequel-ului lansat anul trecut. Am fost placut surprins de povestea emotionanta spusa prin ochii lui Oliver, un baietel care inca de la inceputul jocului este incercat de un moment greu. Dar, cu ajutorul unui companion nesperat, Drippy, o jucarie de plus care prinde viata cu ajutorul lacrimilor baietelului, pleaca intr-o aventura plina de speranta, ca lucrurile se pot intoarce la ce au fost odata. Desi, povestea este destul de liniara si simpla, este extrem de placuta si emotionanta. Acest aspect lasa loc personajelor sa creasca, sa se dezvolte, atat in poveste, cat si in ochii jucatorilor.

Combatul are cateva elemente imprumutate din seria Final Fantasy, insa are un aer original. Aveti in permanenta controlul asupra personajului pe campul de lupta. De exemplu, inamicii arunca deseori loot pe jos, pe masura ce primesc damage, iar daca doriti, puteti in orice moment sa-l ridicati. Altfel, combatul in sine este turn based, iar cand trebuie sa va duelati cu bossi lucrurile se pot complica destul de tare. In ajutor va vin cativa companioni buni de aruncat in lupta, alaturi de care mai adaugati si cativa familiari cu abilitati speciale. Acesti familiari sunt de fapt niste monstruleti pe care ii puteti controla pe campul de lupta pentru a beneficia de diferite abilitati. Partea proasta este ca impartiti aceeasi bara de viata cu acestia, astfel lupta poate deveni o sabie cu doua taisuri.

In general, titlul de fata are un combat destul de usurel atunci cand vorbim de inamici simpli. Lucrurile devin complicate, asa cu am spus si mai sus, atunci cand apar bossi in peisaj. Acestia aduc de multe ori spike-uri de dificultate neasteptate, obligand jucatorul sa se intoarca la grinding pentru a deveni mai puternic. Au fost momente frustrante, cand plictiseala s-a instalat destul de puternic, pentru ca eram pur si simplu satul de a ma lupta aleatoriu cu inamici pentru a creste in nivel. Partea buna este ca nu duceti lipsa de inamici. Harta generala, pe care va plimbati fizic de la o locatie la alta, este presarata cu inamici numai buni de eliminat.

In ajutor vine sistemul de alchimie, cu care, puteti prepara ingrediente atat pentru personajele jucabile, cat si pentru familiari. De la banalele ingrediente ce refac HP-ul sau MP-ul, pana la cele care boosteaza abilitatile familiarilor si le refac stamina. Toate elementele ce impreuna alcatuiesc gameplay-ul, lucreaza armonios impreuna, iar experienta generala este foarte placuta. Nu va veti simti niciodata neajutorati, in ciuda momentelor care ingreuneaza progresul, iar imersiunea este spectaculoasa. Aceste reusite i se datoreaza si lui Joe Hisaishi care a compus soundtrack-ul excelent pentru acest joc.

Ni No Kuni: Wrath of the White Witch este un joc ce nu trebuie ratat de fanii JRPG-urilor. Cu atat mai putin acum, cand este la indemana oricui. Dar, daca ati jucat deja acest titlu, nu sunt multe imbunatatiri oferite de versiunea remasterizata care sa va motiveze sa-l cumparati din nou. Doar in cazul in care s-a instalat o nostalgie si doriti sa-l rejucati, in conditiile in care ati aruncat de mult din casa batranul PS3.

- Poveste emotionanta

- JRPG la cel mai inalt nivel

- Personaje de care te poti atasa foarte usor